Reisdag

IJsland, Sveitarfélagið Hornafjörður

Oeps, we komen erachter dat we tijd te kort hebben 😏🙁. Er valt zoveel te zien en te doen hier dat we er makkelijk nog een week aan vast kunnen plakken ....... Helaas, dat gaat niet. We maken een plan de campagne en dat houdt in de we het oosten laten voor wat het is en koers gaan zetten naar het zuiden. Ik wil nog graag een tocht maken over dat meer waar de ijsbergen door naar zee stromen en Arie wil toch ook echt Strokkur nog zien (en dat wil ik natuurlijk ook 😜😜). En dat betekent dat we wel op tijd in de buurt van Reykjavik moeten zijn. Doorcrossen dus over die ringweg 1.
We hebben er een goeie dag voor uitgekozen want het is weer meer een regendag dan een mooie dag.
Onderweg bij een lekker cappucinootje in een hostel nog even iets aan het reisdagboek bijwerken en zo wordt het toch een productieve dag. Het blijft een mooi land om doorheen te trekken al was er vandaag een stuk wat echt niet zo fijn was. Een gravelweg , van de ene bocht in de andere en dat in dichte mist. Maar het is ons dan toch gelukt!!!! Ook onze auto ziet er nu uit als al die andere vakantie-auto’s.... vol met modder en vuil, kleur is vaak niet meer herkenbaar en de achterruit zit ook dicht. Die maakt Arie toch maar ff schoon, rijdt lekkerder.
We vinden niet zo makkelijk een goeie overnachtingsplek, op de plek waar een camping zou moeten zijn was er geen. Uiteindelijk mogen we bij een boer achter op zijn erf staan. We hebben wel publiek, een paar nieuwsgierige schapen blijven kijken wat voor vreemds er nu weer aan de hand is 🐑🐏🐏🐑....