Wordt vandaag net zo mooi als gister?

IJsland, Borgarbyggð

We zijn vroeg wakker, het is aan de binnenkant van onze camper ook een beetje beslagen en als ik mijn arm buiten de slaapzak steek voelt dat “lekker fris” aan..... En inderdaad, zo mooi en zonnig als het gisteren was zo winderig en guur is het nu. We maken theewater warm bij het hokje, dat is nog een beetje beschut. En dan gaan we op weg.
Na ongeveer een half uurtje rijden, net nadat we een tunnel uitkomen krijgen we de eerste gedwongen stop: alcoholcontrole, ik mag blazen. Natuurlijk glansrijk geslaagd 😎🍷🍷, niks te merken van die wijn van gisteren😅.
Ik wil naar Hraunfossur, daar heb ik over gelezen en dat moet een hele mooie plek zijn. Het water stroomt daar zo tussen de lava de grond uit. Ik ben heel benieuwd. Arie is het helemaal met me eens en geeft zich er maar aan over. Het blijkt al met al verder te zijn dan we dachten maar als we er eenmaal zijn is het wel een magische plek. We nemen lekker de tijd om alles te bekijken voor we weer verder gaan richting de Westfjorden. Arie heeft daar een wandeling gevonden naar een krater. Ik raak het rijden wel een beetje zat en wil inderdaad mijn benen wel even strekken. Bij boerderij Snorrastadir begint de wandeling en daar is ook meteen een camping.
Heerlijk lekker even wandelen 🚶‍♀️🚶‍♂️, wel een ongelijk pad, met al die lavabrokken maar zo mooi. Het laatste stuk naar de kratertop is vrij steil maar dan staan we toch op die rand! En winderig daar!!! Uitkijken om niet over de rand te waaien 💨 maar gaaf om dat te zien, nu is de binnenkant mooi groen begroeid maar het is wel echt zo’n pijp. We lopen weer terug naar het begin en zijn net op tijd terug. Het begint te hozen en het is eigenlijk niet meer droog geweest. ☔️💦We blijven lekker hier, er is een gemeenschappelijke ruimte, lekkere douches , we kunnen koken in een keuken en er is WiFi . Het is vakantie toch, morgen weer een dag.

Nou nou wat een avontuur weer zeg . En dat in een tiny camper echt mini hoor. Hoop dat jullie wel op veilige campings gaan staan met wat voorzieningen en andere campeerders beetje gemak en controle is wel fijn. Leuk die verslagen zo.wij zijn weer in de dagelijkse modus hier 30 gr. Geniet van ijsland in al zijn vormen. Grtjs ons

Ria van velzen 2019-08-26 11:17:26

Leuk om weer zo de verhalen te lezen! Geniet er lekker van en ik verheug me alweer op het volgende verhaal ☺️ Groetjes!!