Dag 38, zondag 15 december 2019

Argentinië, 25 de Mayo, Camino al Divisadero. Fca. Calchaquí S/N (A4427AED) Cafayate, Salta - Argentina

Sommige trouwe volgers vermoeden dat wij al terug in Nederland zijn omdat ik schreef dat het het laatste hotel was. Maarrrr....... We hebben nog een tussenstop in Buenos Aires. Daar hebben we ons allerlaatste hotel. En de laatste nacht zullen we in het vliegtuig proberen te overleven. We komen dinsdag de 17e terug. We landen 09.45 u op Schiphol. Dan met de trein naar huis. Dus...., nog ff volhouden met de blogs.... Dit is de een na laatste.

Het laatste traject van deze reis met de huurauto gaat via een 2-baans asfaltweg wordt gezegd. Het klopt, maar wanneer we Cafayate uitrijden en getankt hebben, komen we weer de meest fantastische rotsformaties tegen. Het vreemde is, dat een groot deel van de bergen lijken te bestaan uit hard geworden rode klei met daarin grind en keien. Je kan het met je handen een beetje afbrokkelen en dat is natuurlijk wat regen ook doet. Daardoor ontstaan die vreemde en adembenemende vormen. Er zijn ook bergen gewoon van rots in alle kleuren. Het wordt weer regelmatig stoppen om te kijken en foto's te maken en daarbij zijn we niet de enigen.

Na zo'n 100 km zijn we door de bergen heen en komen we in de vallei waarin Salta ligt. Veel groen en agrarisch gedoe. We stoppen voor koffie en een empanada en komen dan weer m.b.v. Google feilloos aan op het 'internationale' vliegveld van Salta. De auto tanken we af en als we voor 16:00 u op het vliegveld zijn, kunnen we de autoverhuurder bellen. We zijn er om 15.30 u en bellen. Tot 6 pogingen aan toe, maar niemand neemt op. We willen inchecken, maar moeten eerst van die auto af. We bellen Jack die inmiddels in Buenos Aires is. Jack krijgt contact via de ‘big boss’, die in bed zijn siësta houdt (en ook niet blij is) en laat ons weten dat ze om 16:10 uur komen. Niets! We beginnen aardig 'pissed-off' te worden. Om 16.20 uur komt eindelijk 'Jan Lul' aanslenteren en geeft zonder excuus een hand. Zijn telefoon had zgn. niet gebeld. Hij had wel de oproepen gezien, maar was kennelijk te beroerd om terug te bellen. Het is ook het noodnummer, dus als je met pech staat en het nummer belt, ben je de Sjaak. We geven hem de sleutel, laten even duidelijk weten hoe onze stemming is en gaan inchecken. Jack gaat het verder regelen.

Vertrek gaat mooi op tijd. We hebben onderweg een fantastisch uitzicht op de wolken en de zonsondergang. In Buenos Aires hebben we een transfer naar het hotel waar Jack op ons wacht. We gaan met hem uit eten! Dus even vlug omkleden en vervolgens met een taxi naar een restaurant.

We zijn compleet overdonderd als we aankomen. Het blijkt een heel groot Tangotheater een beetje in de stijl van Carré en Tuschinski, maar dan onder de grond midden in de stad. Je komt er via een vrij smalle winkelstraat. We dalen de trappen af en komen in een geweldig restaurant annex theater en Jack heeft een privéloge gereserveerd. Heel decadent. We zitten iets boven de grote zaal voor ons die helemaal vol met lange tafels staat waaraan mensen zitten te eten. Er is een toneel waar straks het spektakel gaat gebeuren. We krijgen champagne. En bestellen dan een 3 gangenmenu op uitnodiging van Jack. We hebben een privéober en genieten van een super diner. Niet te veel, niet te weinig en vooral erg lekker.

Dan begint de voorstelling. Een live orkest (piano, viool, 2x bandoneon, contrabas) spelen Argentijnse muziek en in totaal 4 stellen dansen de meest fantastische tango's. Afgewisseld met een zanger en zangeres of alleen het orkest. We zitten geboeid te kijken. Het is indrukwekkend, ontroerend...... Echt geweldig! Heel erg authentiek en sfeervol.

Rond middernacht is het voorbij en worden we met een busje naar het hotel teruggebracht, vergezeld van Jack en een foto van ons met een Tango-danspaar. We nemen afscheid van Jack en betrekken onze hotelkamer compleet met bankstel. We rollen moe in bed. Een geweldige afsluiting van deze reis. Morgen om 13:00 u transfer naar het vliegveld voor een enkeltje Amsterdam.

@ aan alle lezers: Het is hier in Argentinië inmiddels maandag 12.10 u. En in Nederland ook maandag, maar dan 16.10 uur. We landen dinsdagmorgen om 09.45 u op Schiphol en gaan dan met trein naar huis.

maaike-en-ed.reisblog 2019-12-16 16:10:19

Door allerlei omstandigheden heb ik nu eindelijk weer tijd om jullie verslagen met terugwerkende kracht te lezen en dat was geen straf! Hatstikke leuk om alles te volgen. Maar nu staan jullie alweer op het punt om terug te reizen. Tja, aan alles komt een eind.....goeie reis terug en dan maar lekker uitrusten van alles!!

Annemarie 2019-12-16 19:22:31

Het was me weer een waar genoegen om met jullie uit eten te gaan en ik had nog iets goed te maken he, dus vandaar deze keuze. Mooie foto´s weer bij het verslag, die uit het vliegtuig van het River Plate stadion is geweldig! Het stadion is in Nederland wellicht beter bekend als El Monumental, waar Nederland in 1978... Naja, laat ook maar ;)