Dag 29, vrijdag 6 december 2019

Chili, San Pedro de Atacama

De chauffeur voor de transfer naar het busstation is iets te vroeg, maar we zijn er klaar voor. Een rit van 5 minuten. We gaan met een bus. Het kantoor opent om 09.05 uur en we zijn de eersten. De bus is echter veel te laat en gaan we bijna 50 minuten later weg dan gepland. De rit gaat lang duren. We zitten boven in de bus en treffen ramen in 3 verschillende kleuren: geel, blauw en roze. Dit betekent dat we weinig foto's hebben.

De grens kost minstens 2 uur. We staan daar tijden buiten in de zon te bakken, terwijl het helemaal niet zo warm is betreffende de temperatuur. Alle bagage uit de bus moet gescand. En dat is heel veel. Wat een poppenkast! De rit is eerst mooi en wordt langzaam heel mooi om uiteindelijk na een eindeloze serie haarspeldbochten waanzinnig mooi te eindigen in Purmamarca, Argentinië. De Andes is echt prachtig. Daarbij vergeleken zijn de Alpen een beetje 'Madurodam'.

Het is 17.50 uur: We zitten totaal zo’n 8 uur in de bus. In Purmamarca staat de autoverhuurder al op ons te wachten. Wij zijn de enigen die uitstappen. De rest van de passagiers gaat door naar Salta, nog ruim 2 uur verder. En veel zaten er al in toen wijzelf instapten. We nemen de witte Chevrolet Spin in ontvangst. Daarna rijden we zelf nog 22 km naar een posada in Tilcara. We zijn behoorlijk gaar en nemen een biertje. Morgen weer een dag!