Dag 5 dinsdag 12 november 2019

Chili, Santiago

Wanneer we de kamer uitstappen om tien voor zeven gaat de hoteltelefoon. Ach, laat maar. Het is vast de melding dat Ariël al is gearriveerd. Beneden staat echter geen Ariël, maar wel een andere man die zegt dat hij ons naar het vliegveld gaat brengen. Hij spreekt geen woord Engels. We checken eerst of het klopt en vertrekken dan. Hij rijdt lekker door en voor half 8 zijn we al op het vliegveld. Gelukkig geen rellen onderweg. So far so good.

Eerst maar eens ontbijten, want we kunnen 09.30 u pas inchecken. Als we in de rij staan om in te checken begint de oproer. Eerst buiten en later komt een groep met veel trommelgeweld binnen met af en toe toespraken. Wij staan helaas nog steeds in de lange rij voor de incheck-balies. Naar mate de manifestatie langer duurt besluiten steeds meer balies er de brui aan te geven en sluiten. Uiteindelijk zijn er nog 3 van de oorspronkelijke 8 open. We zijn blij aan de beurt te zijn en inchecken gaat het boven verwachting juist snel en probleemloos.

Verder gaat de vlucht gelukkig toch op tijd en zonder narigheid. We landen na een uur en twintig minuten in Puerto Montt. Twee vulkanen met wit besneeuwde toppen in de zon schreeuwen om aandacht. Het landschap is groen en ziet er fris uit. De koffers zijn keurig meegekomen. We melden ons bij de autoverhuur op het vliegveld. Het huren van de auto die ook meegaat de grens over naar Argentinië, heeft onze touroperator tot gisteren hoofdbrekens gekost. Maar nu.... We worden met voorrang behandeld en men is perfect op de hoogte van ons en de formulieren zijn allemaal klaar. Na het zetten van 274 handtekeningen, onze eed alle papieren weer netjes mee terug te nemen, niet te roken of te vloeken in de auto, geen verkeerde brandstof te tanken, krijgen we een X-Trail automaat en een Garmin die het ook gaat doen in Argentinië. Top.

We gaan op weg naar onze eerste stop: Puerto Varas gelegen aan een prachtig meer met de 2 vulkanen. De slaaplocatie is een enorm huis met overal aan- en opbouw. Heel leuk en knalblauw geschilderd. www.casakalfu.cl We hebben niet de indruk dat het heel druk is. Omdat het nu heel mooi weer is gaan we direct wandelen langs het meer en de vulkanen vereeuwigen. We zitten een eindje van het centrum en gaan daar lopend heen. Ook daar is men bezig de boel dicht te timmeren. We eten vroeg een pizza en lopen dan terug voordat de rellen losbreken. Het is nu 19.10 uur en hier vanuit het hotel is goed te horen dat het protest gestart is in het centrum.

Morgen rijden we naar Hornopiren.

Leuk om jullie zo weer te volgen! Wat jammer, dat het land wat onrustig is. Maar in Argentinie geen problemen mag ik hopen? Groetjes!

Annemarie 2019-11-13 22:24:17

We kijken momenteel niet verder dan 1 a 2 dagen. Jack, van onze touroperator, houdt via eigen bronnen ook alles in de gaten. Tot dusver heeft hij alles perfect geregeld. We zorgen ervoor dat we ‘s avonds na 19.00 uur niet meer over straat gaan. Verder proberen we van de prachtige kanten van Chili te genieten.