Dag 37, Zaterdag 14 december 2019

Argentinië, Municipio de Cafayate

Het is de bedoeling dat we nog een paar kleinigheidjes kopen om mee terug te nemen. Tot nog toe hebben we nog niet veel van dat soort dingen gezien en bovendien sleep je dat dan de hele vakantie met je mee. Maar vandaag is de dag der dagen en zijn we veel te vroeg in de 'stad'. Kwart voor 10 zitten we op een bankje op het stadsplein, in de schaduw (want het is al behoorlijk heet) te wachten, tot er leven in de brouwerij komt. Dat duurt nog een half uurtje. Dan lopen we een klein afgebakend gebiedje op waar wat artistieker en handgemaakte spullen wordt aangeboden. We slagen voor wat we voor ogen/doel hadden. We sjouwen nog wat door straten waarvan we verwachten dat er winkels zijn. We zijn redelijk snel uitgekeken want het is erg beperkt.

Op een terras nemen we koffie en bezoeken daarna de lokale Albert Heijn waar we wat te snaaien en te drinken kopen voor vanavond. Het restaurant hier laten we vanavond even aan ons voorbij gaan. Gisteren was het prima, maar onze inwendige logistieke organisatie is nog niet gereed met de sortering en opslag van wat er gisteren allemaal naar binnen is gekomen. Om die verwerking nog wat te stimuleren, bestellen we in een restaurantje op het plein een 1 pizza 'cuatro quesos'. Het is een mooie dunne bodem, maar die is zo overladen met de 'quesos' dat we met ons tweetjes nog niet eens de helft op kunnen.

Terug in het Wine Resort beginnen we na te denken over hoe we alles weer in de koffers moeten krijgen. Het is smoorheet buiten en als het straks wat afkoelt, zodat we niet levend verbranden, kunnen we nog even het werelduurrecord 'vlinderslag op grote hoogte' in het zwembad verbeteren. Bij het zwembad begint de bewolking echter ineens dikker te worden en er lijkt zwaar onweer op komst. Terug op de veranda genieten we van het laatste uitzicht met een biertje en later bij de zonsondergang een flesje 'niet-te-zuipen-witte-wijn' wat we in de supermarkt hebben gekocht.

Morgen rijden we terug naar Salta, zo'n 185 km over asfalt. Daar leveren we de auto in op het vliegveld en checken dan in voor de 2 uur durende vlucht naar Buenos Aires.

wat een prachtige foto's weer en natuurlijk je onovertroffen verslag. Ik heb genoten van jullie verslagen en foto's ik ga ze missen. Maak er nog een fijne dag van voordat jullie beginnen aan de terugreis. Wij wensen jullie een goede reis en een behouden thuiskomst. En bedankt voor het op afstand mee mogen beleven van jullie reis.

elly 2019-12-15 13:00:25

Wat zal ik jullie verhalen missen 😉 Was meestal lezen in bed, mooi begin van de dag. Goede terugreis 😘

Klazina 2019-12-15 13:08:00

Wat heb ik genoten van jullie blog,en wat hebben jullie veel mee gemaakt prachtig goede reis terug en ga dit missen

Monique 2019-12-15 15:35:47

@ alle lezers: Sweers en co zijn nog niet thuis hoor😂. Wordt vervolgd.

maaike-en-ed.reisblog 2019-12-15 20:58:34

Het was genieten van jullie verhalen en foto’s, erg gaaf om jullie dagelijks te kunnen volgen. Vele malen leuker dan het reguliere journaal 😊 Nog veel plezier met jullie laatste stukje avontuur! Tot gauw weer ziens in ons koude en donkere kikkerlandje 😘