Dag 22, vrijdag 29 november 2019

Chili, Pucón

Vannacht hoost het van de regen. Werkelijk met bakken tegelijk. Het lijkt wel of ze met een stel hogedrukreinigers het Hostel/B&B schoonspuiten. Heerlijk om bij te slapen, maar te speciaal niet even naar buiten te gluren. We hebben weinig last van onze buurman. Hij was mooi stil vannacht alleen vanmorgen vroeg op. Zijn badkamer grenst aan het hoofdeinde van ons bed. Als ze daar dan de kraan opendraaien is het net of je bed uit elkaar valt. Enfin hopen dat onze nieuwe buren ook mooi rustig zijn. Ze zijn op dit moment het bad aan t vullen. Afwachten dus..... Anders de beuk d'r in!) Verder is het hier wel prima. Simpel maar voldoende ontbijtje en het bed is weer netjes opgemaakt.

Omdat het weer zich nog steeds van zijn slechte kant laat zien, zijn we vandaag naar thermale baden geweest. Het is ff een behoorlijk eindje rijden en de laatste 20 km zijn 'dirt-road'. Het was de moeite waard. Het is heel simpel gehouden maar alles functioneert. Ik kreeg bejaardenkorting en Maaike mocht mee liften. Dat was alvast leuk. Je krijgt ieder een handdoek. Tegen afgifte van je paspoort of rijbewijs krijg je ieder een hangslotje. Er zijn rode en zwarte hokjes. In de rode kan je je omkleden en zijn er kleine houten kastjes waarop het hangslotje past. In de zwarte hokjes is een toilet. Er is geen douche. Er is een looppad van hout (ook rood) met aan weerszijden baden van verschillende temperatuur. De koudste was 38 C en de warmste 41C. Het warme water komt uit de grond (ergens) en wordt d.m.v. houten kanaaltjes naar de verschillende baden geleid. De temperatuur wordt geregeld door meer of minder warmwater toe te laten. Heel simpel en alles van hout en verder niks. En er is een restaurant wat simpele maaltijden maakt. De locatie is vrij hoog in de bergen in de buurt van de vulkaan. In een kloof stroomt een (koud) riviertje wat uiteindelijk al het water afvoert. Wel hangt er een zwavellucht, maar hinderlijk is dat niet.

We zijn nu net terug en gaan we ergens wat eten want koken doen we echt niet. Voor degene die wat meer tijd en zin hebben hierbij een link: https://www.youtube.com/watch?v=U0v2Tr9Vn-k

Ziet er heerlijk uit 😍

Elly 2019-11-30 07:30:05

Het was ook heerlijk! Gewoon lekker dobberen in het warme water.

Maaike 2019-11-30 12:47:22

Die laatste foto ziet er mysterieus uit Ed!