Dag 18 , maandag 25 november 2019

Argentinië,

We beginnen zo langzamerhand alle begrip van de dagen en de data kwijt te raken. Gelukkig kunnen we aan ons eigen blog zien hoe de stand is. Alleen vanmorgen ging het even mis en hebben we 2 mensen vast gefeliciteerd met hun verjaardag waarvan achteraf blijkt dat ze morgen pas jarig zijn.

Tijdens ons ontbijt maken we kennis met een kleine roofvogel die de balkonleuning hierbuiten tot zijn vaste start- en landingsplaats heeft omgedoopt. We zitten op een meter afstand van elkaar, hij buiten wij binnen. Dat ontbijt is trouwens prima verzorgd door een heel aardige vrouw. Het is hier een wat vreemde bedoening, omdat we, voor een groot deel van de dag, min of meer de enige levende zielen in dit gebouw zijn. Er is non-stop restaurantachtergrondmuziek. Alles is aanwezig behalve de ober. Maar het is heel comfortabel en relaxed. Gisteren was het 24 graden en vandaag is slechts het 14 C en soms nog geen 10 C. Het is zwaarbewolkt met soms een stevige bui en sporadisch ineens een paar minuten zon. We rijden naar het dorp El Bolson zelf om te kijken of de winkels vandaag wel open zijn. Dat zijn ze grotendeels inderdaad. We lopen wat rond en kopen een paar kleine souvenirs. Veel bijzonders is het niet. Er is hier nog geen enkel teken van de nadere kerst.

Na de lunch met een uitgebreide uitstekende hamburger, proberen we nog wat extra geld bij te pinnen voor de zekerheid. Er zijn 2 banken: de ene met 3 ATM's en de andere met maar liefst 8 of 9!!! Ze hebben allemaal dezelfde kwaal: ze staan op standje 'extra gierig'. Ze geven niet meer dan 2000 Argentijnse peso (ca 15,- euro) per keer en daar rekenen ze dan maar liefst 5,69 euro extra voor. Nou..., daar denken wij toch duidelijk heel anders over! Aan 2000 peso hebben we niets. We hebben nog wel geld en proberen het morgen wel in een andere stad. We houden het hier verder voor gezien.

We genieten van de rust in de 'Social Club' met internet, boek, koffie, thee, een likeurtje of soms 'gewoon' helemaal niets. Buiten regent het nu constant en binnen staat de verwarming aan. ‘Gute nachte Freunde, es ist zeit für mich zu gehen.........”

Morgen weer een aardige rit van zo'n 300 km de Andes in en langs diverse meren.

Het is leuk dat er zoveel mensen meelezen met onze blogs. Dank voor alle leuke reacties. Jammer dat de plaatsbepaling een beetje in het honderd loopt maar dat ligt wat aan mij en aan het programma. Eigenlijk zou die app het met behulp van GPS zelf moeten bepalen waar wij zijn. Maar......... doet doet 't niet .......

maaike-en-ed.reisblog 2019-11-26 00:47:38

Wat een rustige dag, hele leuke foto’s gemaakt. De inrichting van jullie verblijfplaats ziet er leuk uit en de geschilderde winkel vind in grandioos