Dag 7, 14 november 2019

Chili, Hualaihué

Gisteren hebben we eindelijk een rustige avond gehad in die zin dat we op de achtergrond geen demonstranten hebben gehoord. Dat geeft toch wel wat meer rust.
We arriveren ruim op tijd op de plek waar de veerboot zal afmeren. Een mannetje wijst ons waar de wachtrij begint. Achteraan aansluiten in de file dus. We zijn benieuwd of er wel plek is voor zoveel auto's. De veerboot is mooi op tijd en als we erop geparkeerd staan blijkt hoe groot hij is. De auto's staan maximaal 10 cm van elkaar. Even na 10.30 uur is hij vol (er blijven een paar auto's achter die niet mee kunnen) en vertrekt onmiddellijk. De reis zal ongeveer 4 uur duren.

We genieten van het uitzicht en wat er zich om ons heen afspeelt. Er is een grote ruimte bovenop de boot met relaxstoelen, videoschermen, koffie en snacks tegen betaling. Het gaat niet heel hard, maar volgens Google Maps ongeveer 16 km/u. Na 3,5 uur komt het sein dat we er zijn. We wurmen ons naar de auto. We zijn rap van boord en dan gaat het over de enige gravel road naar de volgende veerboot. Links en rechts Chileens oerwoud en motregen die langzaam overgaat in regen. Na een kwartiertje rijden ligt er exact eenzelfde veerboot klaar voor deel 2.

Inmiddels regent het flink, maar we zitten lekker binnen. Na een kleine 3 kwartier houdt ook deze tocht op en moeten we met behulp van de bemanning de auto uit een heel nauwe plek manoeuvreren. Eenmaal weer aan de wal is er weer 1 weg met gravel. Bergje op en af. Door sommige auto's wordt flink doorgescheurd. Wij doen het wat rustiger aan, want het regent nog en de weg ligt niet alleen vol grote losse stenen, maar ook modder. De hele weg is aan weerszijden ondoordringbaar dicht begroeid. We rijden zo een km of 45 en dan hebben we ineens weer asfalt. Wel weer lekker ff.

Aan de rechterkant valt ineens een bord op met 'Fandango' erop. Dit staat in het aan ons opgegeven adres. Opletten dus. En inderdaad even later aan de rechterkant het bord met de naam van de posada, een lodge. In de bossen vlak bij het strand allemaal kleine huisjes en daar krijgen wij er een van om te overnachten. Een beetje koud is het wel, maar we hebben een gaskachel. Dan onze spullen uit de auto en vervolgens lopen we nog een bosweggetje af naar het strand. Enorme varens en andere planten met reusachtige bladeren. Het strand bestaat uit kiezels en grote stenen. De zee is vlak en er zwemmen een stel witte zwanen met een zwarte hals. Vreemd om zwanen in zout zeewater te zien.

De posada wordt gerund door een jong stel wat uitstekend Engels spreekt. Niet zo raar want ze hebben 4 jaar in Nieuw-Zeeland gewoond. We wisselen even wat ideeën over div. reizen uit, want wij willen volgend jaar naar Nieuw-Zeeland en zij hebben ook flinke plannen voor reizen naar landen waar wij al eens geweest zijn.

We eten een prima lasagne, drinken een lekker biertje. Dan krijgen we van onze reisoperator 2 overnachtings-wijzigingen door. Mooi dat dat van tevoren geregeld is en niet als je op je bestemming voor de deur staat, en het hotel geen flauw idee heeft wie je bent of wat je komt doen.

Morgen reizen we verder.

Mooie foto’s wat zal het indrukwekkend zijn in het echie. Fijn dat jullie een rustige dag hebben gehad wat betreft onverwachte gebeurtenissen,

Elly 2019-11-15 06:55:26

Mooie foto's! Liefs

Sofie 2019-11-15 13:34:21

Mooi hoor, fijn dat wijzigingen ook tijdig doorgegeven worden. Genieten!