Zell naar Moselkern - 55km

Duitsland, Moselkern

Verwachting van vandaag: eerst 30-35 km fietsen naar Cochem om daar Reichsburg Cochem te bekijken. Enkele kilometers na de start ging ons pad omhoog, langs een spoorlijn waardoor we een heel stuk grindweg hebben gereden, gevolgd door de zoveelste sluis en waterkrachtcentrale, een kerk-ruine zonder dorp eromheen en het dorp Beilstein.

In eerste instantie wilde we dit dorp links (maar dan rechts) laten liggen maar het zag er steeds interessanter uit, mede door het uitzicht op slot Burg-Metternich. Daardoor besloten we uiteindelijk toch het pontje te nemen en daar rond te kijken. Een schot in de roos. Na een korte wandeling van ongeveer 20 minuten stijgend lopen kwamen we bij het slot. Hier weer genoten van een prachtig uitzicht over de Moezel inclusief koffie met Apfelstrudel.

Na deze 'vertraging' zijn we verder gegaan naar Cochem, om daar Reichsburg Cochem te bekijken, wat al het plan was. Zo gezegd zo gedaan en ook in Cochem de berg op gelopen (met ijsje) naar het slot/kasteel. Na even twijfelen hebben we zelfs een rondleiding (met mondkapje) gedaan. Abolute aanrader, erg mooi kasteel met een rijke historie en uiteraard een prachtig uitzicht. Op de een of andere manier waren we nog steeds voor de ergste drukte; voor de rondleiding na ons stond een 2x zo grote groep te wachten. Eenmaal beneden vulde Cochem zich ook weer met allerhande boottoeristen.

Hierna hebben we onze reis vervolgd en zijn we uiteindelijk geland in Moselkern, omdat we morgen Burg Eltz willen bezoeken. Wel wederom een booking.com-misser; het hotel zou ook een restaurant hebben maar dit was niet open; hierdoor hebben we bij de snackbar-imbiss om de hoek snel nog flamkuchen en een tosti-hawai gedineerd, onder genot van een wijntje. Gave dag met uiteindelijk twee burgten die we bezocht hebben!

Schitterende foto's. Stuur de zon hierheen.

Tineke 2022-06-01 19:57:23

Hallo mannen. Het ziet er fantastisch uit. Cochem staat ook op ons lijstje. Leuk om er alvast iets over te lezen. Mooie foto's en nog veel plezier daar.

Gerda en Paul. 2022-06-01 19:57:31

De druivenauto! Ik kende het bestaan ervan niet, maar ik zie ineens allerlei toepassingen voor me - allereerst zo'n karretje in het archief depot :-D Prachtige foto's, goede reis verder!

Nelleke 2022-06-01 20:54:52

Wow wat een mooie foto's. Met of zonder nabewerking? Die panorama is ook echt super leuk om die bocht te kunnen zien. Wat een heerlijke tocht 😊