Grand Canyon!

Verenigde Staten, Grand Canyon National Park

Vroeg op weg van Lake Powell naar de Grand Canyon! Onderweg naar de Grand Canyon zijn we een keer gestopt bij wat bleek al een beginnetje te zijn. Daar was al een prachtig uitzicht, en Inoes vermaakte zich ook goed. Toen we rond 12:30 in het National Park aankwamen hadden we op de route naar het hotel al diverse uitzichtpunten, en dat overtrof alles tot nu toe qua grootte.
Gelukkig was er ook weer goed weer vandaag waardoor we ver konden kijken. Helaas konden we de Grand Canyon niet in; het pad wat we vonden werd vroeger gebruikt door mijnwerkers om naar een kopermijn te gaan. Behalve dat er niet aangeraden werd om dit als 'eerste hike' te doen, lag er vanaf het beginpunt op elke trede ijs. De locatie van de andere twee paden troffen we te laat in de middag, en ook daar lag overal sneeuw.
Resultaat: weer enorm veel prachtige foto's, ze zijn iets valer geworden dan 'in het echt' door de felle zon. Overigens is de Grand Canyon van de ene kant naar de andere kant (gemiddelde breedte) overal 10 mile. De schaal is zo verschrikkelijk ongelofelijk dat je hersenen geen besef meer hebben van de daadwerkelijke grootte.
Ohja, en er waren natuurlijk veel toeristen vandaag; de toegang was gratis vanwege veterinarians day, of veterans day ofzoiets ;-)

Prachtige uitzichten zijn er en alweer met zon. Wat jammer dat er al ijs en sneeuw ligt op de paden zodat er niet op gelopen kan worden. Wel weer goed dat de toegang gratis is vanwege de speciale dag haha.

mary 2015-11-12 08:42:37

Ja, mazzeltje gehad! Herkende je nog eea? Die 'eend' of dat torentje toevallig?

Bas 2015-11-12 16:08:18

Ja, ik herken een heleboel en niet "toevallig"! Wij zijn daar ook geweest met Hans z'n ouders en Hans en ik zijn 's morgens vroeg van boven naar beneden gelopen en na een rustpauze weer van de rivier beneden naar boven gewandeld, een dag erover gedaan en weer opgehaald door pa en ma Eenink. Dat was in juni 1979, dus geen sneeuw of ijs in die periode. Jullie zijn nu al over de helft van jullie verblijf in Amerika, nog een week en dan gaat de terugreis naar Nederland weer hopelijk goed zonder vertragingen enzo.

mary 2015-11-12 16:31:04

Haha, ja dat hopen wij ook! Nu eerst nog genieten!

Bas 2015-11-13 03:07:06

Grappig toen wij in Vegas waren was het ook veterans day. Ontloopt elkaar dus niet veel 😊