Yosemite National Park

Verenigde Staten, Yosemite Lodge

Vandaag de lange rit gehad naar Yosemite National Park. Weer enorm veel gezien omdat we bovenlangs moesten rijden. Helaas omdat we door moesten rijden hebben we wat minder foto's kunnen nemen van onderweg. Onderweg hebben we nog inlichtingen gevraagd waardoor we wisten dat we geen sneeuwkettingen nodig hadden, en dat we beter op de heenweg nog even langs een van de twee watervallen konden rijden. Zo gezegd zo gedaan. Gelukkig waren we net op tijd voordat het echt donker werd om nog een glimpsje op te vangen.
Tot slot wilden we na zo'n lange dag graag wat eten. Bij het inchecken (lange wachtrij) werd er verteld dat er een aantal opties waren waaronder een heus restaurant waar we ook zonder reservering heen konden. Het resultaat was dat we bij aankomst een bieper mee kregen die af zou gaan (na ongeveer een uur) als we konden plaatsnemen. In de tussentijd werden we verwezen naar de bar om een drankje/voorafje te nemen. Gezien iedereen daarheen verwezen werd was het daar ook redelijk druk. Toen we eindelijk een plaats hadden was de wachttijd in het restaurant ook erg lang. Gelukkig was de hamburger redelijk van kwaliteit. Met andere woorden: lange dag :-). Morgen nog in het park kijken en dan onderweg naar San Francisco!

Jammer dat jullie niet helemaal in het Yosemite Park konden komen maar er bovenlangs moesten rijden. Nou ja, de foto's die je hebt kunnen maken zijn weer prachtig! En nog steeds zon en geen wolken, boffen jullie even :) Vervelend dat je in het restaurant zo lang moest wachten, maar dan zal uiteindelijk de hamburger toch een beetje de maag gevuld hebben. Nog een goede reis naar San Francisco en ga genieten van die mooie stad.

Mary 2015-11-15 19:11:16

Huh, nee we zijn er wel ingekomen en konden dus nog ff rondkijken. Gisteravond nog een wasbeertje gezien en vanochtend bij het wegrijden nog een coyote. Ook de watervallen en verre uitzichten gezien. Also, hadden we vanochtend een behoorlijke sneeuwbui en sneeuw op de weg uit het park, dus uitzichten stopten op een gegeven moment. Nu onderweg naar San Francisco.

Bas 2015-11-15 20:38:07

Wat een mooie tocht! Bij jullie bezoek kwam er tenminste wel water uit de waterval haha. Geen tijd meer voor de sequoia's gehad? Veel plezier in Frisco, maar dat gaat zeker lukken! (ga ook nog even "snel" langs Berkeley, aanrader ;-))

Nelleke 2015-11-15 21:16:02

Ha, ja het hield niet over vergeleken met de foto's van de folders maar er kwam water uit. We zijn letterlijk snel langs Berkeley gegaan, via de snelweg. We moesten haasten om de auto op tijd in San Fran te krijgen, dus niet gekeken (ook reactie te laat gelezen om dat te doen).