Lake Powell

Verenigde Staten, Wahweap Marina

Vandaag zijn we vroeg weggegaan uit het commerciele Ruby's Inn op weg naar Lake Powell. Heel bijzonder landschap! Hier zijn veel versteende zandduinen die op sommige momenten echt op zand lijken maar keihard zijn. Daarnaast blijkt dat Lake Powell ontstaan is door een onzagwekkende dam waar we natuurlijk in zijn geweest.
Lake Powell is ontstaan uit de Colorado River en iets van zeven staten maken gebruik van het water van de rivier, veelal door irrigatie.
De brug bij de dam is de een-na-hoogste brug van dat type van heel Amerika. Morgen gaan we hiken bij de horse shoe als het weer het toelaat. De horse shoe is een hoefijzer-vormige symmetrische bocht van de rivier na de dam.

Daar was ik en daar was ik en daar ook :) herinneringen van de reis in 1979. De kleuren op je foto's zijn echt schitterend, wat boffen jullie ook met het weer zeg! Als jullie thuiskomen zijn jullie volgens mij omgevormd tot mensen van de natuur met al die mooie vergezichten.

mary 2015-11-10 08:18:23

Heerlijk!

Ron 2015-11-10 08:36:03

Haha, ja het is inderdaad prachtig hier en die dam super indrukwekkend!