Dagje Oslo

Noorwegen, Oslo

Ah vandaag zijn we begonnen met een relaxed ontbijtje met heuse ‘bruine’ kaas, een specialiteit van Noorwegen, een soort gecarameliseerde kaas, best lekker!

Daarna met de bus naar Oslo. Anne had ons geholpen met een app waarmee je heel makkelijk een busticket kan kopen en laten zien aan de chauffeur, zo kan het ook #ovchipkaartfail

Met een half uurtje waren we in Oslo, ongeveer even lang als met de auto maar veel handiger.

Wat hebben we veel gezien! Anne werkt in het Operagebouw en daar kon je helemaal op lopen. Als beloning hadden we een heel mooi uitzicht en Fred kwam nog even naast ons zitten. Na nog even genieten en foto’s schieten zijn we richting het fort uit de 12e/13e eeuw gelopen waar we een rondleiding gevolgd hebben. Het terrein van het fort was veel groter dan je zou denken.

Tijd voor lunch bij Olivia op de kade! Lekkere pasta gegeten onder genot van eerst een fris windje, en daarna toch wel beetje koud windje. Anne vertelde dat de temperaturen in Noorwegen erg veranderlijk zijn. Je kunt ‘s rillend van de kou van huis gaan en een uur later zwetend thuis komen.

We hebben in elk geval enorm gemazzeld met het weer want het was vooral zonnig zonder regen. Na de lunch zijn we richting het koninklijke kasteel gelopen, het deed me denken aan Buckingham Palace in Londen met het grote plein ervoor. Na deze bewonderd te hebben zijn we weer naar beneden gelopen richting de winkelstraat. En wat doe je in een winkelstraat? Shoppen! Zo heb ik een heuse Flerken Funco (zie enalaatste foto) kunnen bemachtigen in de nerdystore! Voor degenen die niet weten wat een Flerken is, ga Captain Marvel kijken :-)

Na deze overwinning, make-up aanbiedingen voor Inoes, en een milkshake heeft Anne ons de food court laten zien waar we Griekse maaltijd gescoord hebben en afgesloten met een Instagram-waardige wafel!

Na thuiskomst hebben we lekker ontspannen op de bank gelegen en oa The Edge of Tomorrow gekeken.