Autoreis naar Konz

Duitsland, Konz

Vandaag zijn we 'vroeg' vertrokken, om 8:15 uit Ouderkerk zodat we rond lunchtijd op bestemming zouden zijn. De autoreis was ongeveer 380km en de halverwege wissel was in het water gevallen omdat België behalve fatsoenlijke wegen ook geen fatsoenlijke stops met tankstation kan bouwen langs een stuk snelweg van ongeveer 120km. Derhalve doorgereden totdat we in Duitsland waren en uiteindelijk 30km voor eindbestemming alsnog pauze gehouden met een kopje koffie. De terugweg gaan we niet meer door België.

De reis was verder rustig; 100 op de cruisecontrol en soms het stuur wat bewegen bracht ons rond 12:30 bij het hotel. Het hotel had gummibeertjes op de kussens! Na het dumpen van de tassen hebben we we snel de fietsen terug in elkaar gezet (we hebben ze met los voorwiel achterin de auto gekregen!) om alvast een voorproefje te nemen, door naar Trier te fietsen - ongeveer 10km langs de Moezel. Onderweg een kort regenbuitje, vandaag zou wat minder droog zijn.

In Trier heerlijk gelunched langs de Moezel tijdens een tweede regenbuitje en daarna een verkenning voortgezet naar het Amfitheater, een overblijfsel uit Romeinse tijd (zoals de halve stad). Het Amfitheater hebben we in een uurtje uitgespeeld ondanks een heuse hagelbui. De Romeinse stijl smaakte naar meer en daarmee hebben we onze reis vervolgd naar de Kaiserthermen. Ook de Kaiserthermen hebben we in een uurtje voltooid, wat een bizar gangenstelsel is daar aangelegd, je ziet op de foto's maar een klein deel.

Omdat het alweer 18:00 was zijn we teruggefietst naar Konz en nog een laatste foto van een willekeurige kerk genomen. Later ontdekte ik dat diezelfde kerk ook afgebeeld was op de papieren wegenkaart die we bij ons hadden. Vervolgens hebben we onze reis vervolgd langs de Moezel inclusief stuwdam en vervolgens heerlijk een Wiener Schnitzel gegeten met een halve liter wit bier. Een erg geslaagde eerste dag!

Die hagelbuitjes zorgen wel voor mooie wolkenluchten op de foto - elk nadeel... ;-) Bizar altijd die porties in Duitsland: waarom je ook standaard 2 schnitzels krijgt?! Maar het is vakantie dus geniet ervan!

Nelleke 2022-05-29 21:36:23

Toppers zijn jullie. Veel plezier met de dikke schnitzels en dikke glazen bier. Lekker genieten, we duimen voor mooi weer.

Gerda en Paul. 2022-05-29 21:36:24

Leuk verslag Bas en fraaie foto's, fijn dat jullie goede reis gehad hebben . Heel veel plezier en wat beter weer! Groetjes aan Hans

Monique 2022-05-29 21:39:45

Het begin is gemaakt, en hoe! Geniet er samen van en ik zal duimen voor een lekker zonnetje morgen 😊