Konz naar Minheim - 70km

Duitsland, Minheim

Vandaag begon het dan echt, begonnen op de fiets zonder eindpunt, we zouden wel zien waar we uitkwamen.

Buiten enkele landmarks hebben we vandaag geen bezienswaardigheden bezocht zoals gister.

Vanaf Konz zijn we weer naar Trier gereden, dat kon nu met ogen dicht. Het volgende dorp was Pfalzel waar we nog een gave stadsmuur met her en der een grote bos wilde rozen. De stadsmuur bevatte ook nog een heus verdedigingswerk wat groter was dan we dachten. Nadat we onze reis vervolgden reden we ineens door klein Rotterdam, een aardig industrieterrein met containeroverslag.

Onderweg hebben we gelunched bij een lokaal bakkertje naast een kerk en Hans vond het kruis-standbeeld een prima bankje. Enkele dorpjes en veel druivenvelden verder kwamen we in Leiwen waar we dat dachten te gaan drinken. Ondanks alle hotels was dit zo’n verlaten dorp uit Zombiefilms. Gelukkig zijn we niet vermoord of geinfecteerd en konden we onze reis doorzetten naar Trittenheim.

Daar was een camping waar we bij een hotel iets konden drinken. Vanuit daar hebben we ons volgende hotel gezocht en geboekt, in Minheim, ongeveer 12 km verderop. Onderweg komen we een aantal stuwdammen met krachtcentrales tegen en bij een ervan stond nog een oude turbine. Uiteraard moesten we even op de foto. In totaal hebben we vandaag 70km afgelegd, niet slecht!

Ohja, wijnautomaten zijn een ding hier, je kunt aan de straat flessen kopen alsof het een snoepautomaat is. Leeftijdscheck gebeurt adhv een scan van het paspoort/rijbewijs, erg modern!

Goed bezig, mannen. Jullie hebben mooi weer als ik de foto's zie.

Tineke 2022-05-30 18:30:13

Zow mooie GPS track op de kaart! Super leuk ook al die plaatsjes met van die leuke Duitse huisjes. Krijg je weer helemaal zin in de modelbaan hobby 🤓

Ron 2022-05-30 20:00:18

Lekker bezig, heren! Heel veel plezier nog ❤️ het ziet er iig prachtig uit!