Minheim naar Zell - 60km

Duitsland, Zell (Mosel)

Begonnen in Minheim zijn we snel richting Bernkastel-Kues gefietst (ongeveer 15km) omdat we daar de burgruine landshut wilden bekijken. Dit was een oude ruine met een (dicht) restaurant waar je naartoe en omheen kon lopen. Omdat het op naar schatting 100 meter boven Moezel-niveau lag moesten we aardig klimmen maar het uitzicht was fantastisch. De rivier tussen Bernkastel en Kues deed me denken aan de Horseshoe Bend.

Bernkastel was verschrikkelijk toeristisch, bootladingen vol pensionada die wijn kwamen slurpen in het centrum. Gelukkig was de gewone bakker voor de meesten te min waardoor wij alsnog snel konden genieten van een lekker broodje en koffie.

Dit was meteen het grootste uitje van de dag. Hierna hebben wij onze weg vervolgd door afwisselend erg warme stukken met volle zon en weer koelere stukken door bewolking of schaduw. Tot onze verbazing loopt toch nog een groot stuk van de route vlak langs 70-autowegen (hele stukken zonder vangrail ertussen) terwijl de route 'kindvriendelijk' zou zijn. Er stond niet bij vanaf welke leeftijd.

Na een aantal bochten in de rivier gevolgd te hebben komen we aan bij Trarbach, waar we de Ruïne Grevenburg alleen van afstand bekeken hebben omdat nog zo'n klim teveel moeite leek voor een grote muur met 3 gaten en 3 kleinere muren. Na een kop koffie, een cola en een appeltaart (strudel was er niet) hebben we onze reis voortgezet naar Briedel waar we een hotel geboekt hadden via Booking. Het hotel bleek niet open op maandag en dinsdag.... Tsja, dan maar doorfietsen...

Daarop besloten om nog 4 kilometer door te fietsen naar Zell wat een stuk groter en vooral toeristischer was dan op de kaart leek. Niet alleen was het ad-hoc regelen van een hotel geen probleem, we hadden ook nog keuze uit 10+ restaurants. Uiteraard uiteindelijk toch in het hotel gegeten; met als toetje... alsnog apfelstrudel! Lekker dagje zo, eindigend in een prachtig uitzicht over de Moezel met ondergaande zon!

Leuk verslag Bas en mooie foto's ook . Oei ,dus wel oppassen geblazen op de weg . Veel plezier nog !

Monique 2022-05-31 21:23:03

Haha dat hotel, hoe kan zoiets nou! Gelukkig konden jullie de lol ervan inzien. Natuurlijk wel fijn dat Hans aan je gedacht heeft en een kindvriendelijke route gekozen heeft haha. Die brug is ook heel gaaf. Ook erg leuk om onderdoor te zeilen kan ik je vertellen. Veel plezier nog!

Ron 2022-05-31 21:30:53

Wauw, wat mooi zeg! Op die toeristen na dan :P Heel veel plezier nog samen! xxx

Charlaine 2022-05-31 21:31:13

Wat leuk! En grappig! Pat en ik zijn ook in Bernkastel-Kues en Traben-Trarbach geweest. Prachtige omgeving. Geniet ervan.