Alcatraz en Hop on Hop off tour San Francisco

Verenigde Staten, Alcatraz Island

Het reisbureau had voor ons vandaag een rondleiding op Alcatraz en de hop on hop off tour door San Francisco geboekt. Vanochtend bleek dat we met de Alcatraz-tour begonnen dus samen met veel mensen op een bootje gepropt en naar het eiland. Op onze boot alleen zaten al meer mensen dan er gemiddeld gevangenen op dat eiland zaten (meer dan 223). De Alcatraztour bevatte een geluidsrondleiding en was erg indrukwekkend.
De Hop On Hop Off was ook leuk, even gestopt bij Golden Gate brug en later weer door met de volgende bus door San Francisco. Uiteindelijk hebben we niet alteveel foto's genomen maar veel leuke dingen gehoord en ook gezien toen we zelf weer konden lopen. We vermaken ons goed en de sfeer in deze stad is inderdaad erg gemoedelijk. Veel daklozen (ze denken rond de 1600) maar daar heb je totaal geen last van verder.
's Avonds restaurantje opgezocht waar iemand naast ons eindelijk met twee 'volwassenen' kon praten ipv met haar kinderen :-). Ik maakte de vergissing om een deep dish pizza te bestellen, iets waarvan ik dacht dat het een pizza met een meer luchtige bodem was (ipv zo'n hele platte). In plaats daarvan bleek het een pizza met 2 cm vulling te zijn. Uiteindelijk kon ik nog niet de helft op, hebben we flink gelachen en daarna een brabbelende dakloze de overige 5 stukken cadeau gedaan. We zijn niet helemaal zeker of hij er blij mee was omdat hij eerst brabbelend twijfelde en daarna zoiets zei als: 'ok, geef dan maar hier'...

Inouchka, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag, weer een bijzondere plek om het te vieren! en wij hebben hier al voor je gezongen maar omdat jullie nu niet in Kortenhoef zijn ben je het niet kunnen horen :) Nog steeds erg mooi weer zie ik en fijn dat jullie de tour naar Alcatraz bijzonder vonden. De Hop On Hop Off is ook altijd geslaagd. nog een leuke dag, Hans en Mary

Mary 2015-11-17 08:01:43

Haha goed verhaal van die pizza! Wel lief dat je die aan de dakloze gegeven hebt. Mooie foto's ook weer en erg herkenbaar. Had je nog iets meegekregen over die brug die ze afgelopen vrijdag gesloopt hadden?

Ron 2015-11-17 11:42:15

Dankjulliewel, wij 'net' opgestaan en gaan vandaag vieren, oa bij de cheesecake factory. Tijdens de rondleiding vertelde de man idd iets over (wat ik begreep) een laatste pijler van een oude brug die opgeblazen was.