Las Vegas naar Mammoth Lakes

Verenigde Staten, Death Valley

Vandaag een lange reis, van Las Vegas naar Mammoth Lakes, door Death Valley. Death Valley zou een woestijn moeten zijn maar was er niet een zoals je zou verwachten. Eerder een grote grindbak dan een lege zandbak. We hebben wel erg veel verschillende landschappen gezien (ook toch weer nieuwe) en de mooiste hier neer gezet. Van zand tot stenen tot een mineraalmeer (water van de bergen wat niet naar zee stroomt, daar verdampt en allerlei mineralen en zouten achterlaat). Nog meer stenen, andere vlaktes, uitgestrekte wegen, echt in een dag ontelbaar verschillende landschappen gezien. We hebben ons weer waanzinnig verbaasd.

Na Death Valley zijn we doorgereden naar Mammoth Lakes waar we ons hotel hebben. Helaas niet veel van het stadje of de lakes gezien omdat we in het donker aankwamen. Morgen kort even rondkijken en dan door naar Yosemite.

Wat goed zeg dat jullie de tocht door Death Valley overleefd hebben :) Is weer een heel bijzonder gebied, de variatie van alle andere landschappen is geweldig. Dus een lange dag gehad als je in het donder bent aangekomen. Nou ja, morgen dus naar Yosemite park, dat is allemaal wel open?

Mary 2015-11-14 18:10:38

Ja, gelukkig wel, MAAR uiteraard was de rechtstreekse weg afgesloten dus moesten we 7 uur rijden ipv 2. Maar we hebben het gehaald, 'lees snel verder' :-)