Wildlife Tour in Teton National Forest

Verenigde Staten, Teton National Forest

Vandaag hebben we de wildlife-tour gedaan. Vroeg op (we waren toch al wakker) en onderweg. Er waren nog twee andere gegadigden dus we hadden bijna een prive-tour. De tourguide wist heel veel te vertellen over de omgeving en de dieren en was erg enthousiast. Her en der stopte hij ineens omdat hij iets zag. Wij hadden nog geen idee maar hij had al elands, buffels of arends gespot. Dankzij zijn kijker-scoop en een truukje hebben we een paar waanzinnige closeups gekregen van die dieren. Hij deed de camera van zijn iphone op die kijker en nam toen de foto. Ik heb het ook geprobeerd met het fototoestel, zie die zwarte vlek :-).

We zijn over kleine weggetjes gereden om alle dieren te vinden. Hier hebben ze een 'Elk Refuge', een winteroverlevingsreservaat voor Elanden (als dat de juiste vertaling is). Blijkt dat de geweien van die dieren elk jaar uitvallen en vervolgens worden die verzameld door boy scouts oid en daar bouwen ze bogen van. Die staan tien jaar hier in Jackson Hole en worden daarna geveild. Echt vreemd :-).

Vanmiddag hebben we zelf nog een tripje gedaan en we kwamen per toeval uit in een canyon waar de tourguide eerder over vertelde, een berg waar ergens in 1800 een enorme landslide plaatsgevonden heeft. Er zat een soort wit gezicht op die berg. Door die landslide stortte een heel deel van de berg in de vallei . Het water van de rivieren kon vervolgens niet verder, en vormde daar een heel meer. En daar hebben we weer foto's van.
Erg mooi en leuk en nu zijn we er wel klaar mee. Morgenochtend vroeg onderweg naar Salt Lake City!

Ik word elke morgen wakker, en kijk eerst of er weer iets geschreven is. Ik lees jullie verslag zelfs voordat ik de krant lees! Mooie gebieden bezoeken jullie, erg uitgestrekt zo te zien. Blijf lekker genieten, en wij volgen jullie avontuur op de voet. Misschien kan je nog schaatsen in Salt Lake City? Lieve groetjes van ons allemaal.

Gerda 2015-11-06 06:59:13

Wat een bijzonder mooie wildlife tour. Ik zie ook sneeuw op je foto's (ook op de vorige), zijn jullie je toch ook al een heel klein beetje aan het voorbereiden op de wintersport :) door die gebieden te laten zien? En dat Gerda jullie iedere ochtend vroeg, abonnement vrij en vóór de krant leest is ook leuk he .....

mary 2015-11-06 08:56:24

Haha, ik voel me vereerd dat het reisverslag voorgaat op de krant :-) Leuk! De sneeuw was nog meer dan we verwacht hadden :-). Ook op de reis naar Salt Lake. Schaatsen gaat nog niet lukken, groot meer!

Bas 2015-11-07 05:22:05

Echt prachtig, die buffels in de sneeuw! Zo te zien hebben jullie een onvergetelijke reis en goed gevulde magen (ook niet onbelangrijk :-))

Nelleke 2015-11-07 11:01:29

Ja, en het blijft maar doorgaan!