Laatste dag met uitdaging

Zwitserland, Sankt Stephan

Vandaag hebben wij de woensdag herhaald, op deze berg waren we woensdag namelijk ook, dus dit leek een relaxte afsluiting. Het weer was ook heel redelijk, alleen wat drukker door alle Bern-weekend-skiers.

Echter besloten wij nog even een uitstapje te maken naar de laatste lift in dit gebied, de Parwengesattel. En dat hebben we (vooral ik) geweten, die 'blauwe' helling had beter als rood geclassificeerd kunnen worden, alhoewel een deel ook kwam door de ijziger-wordende pistes daar, het heeft al een week niet gesneeuwd en dit was toch steiler. De twee voorlaatste foto's geven een indruk hiervan, als je goed kijkt zie je in het midden een stoeltjeslift en daar rechts, met een knik de afdaling (onder is het wat sompiger).

Al met al stond ik na drie inspannende afdalingen met knikkende knietjes en hebben we even een tijdje pauze genomen om vervolgens nog twee keer relaxed naar beneden te skien op onze 'eigen' berg. Toch nog een fijne afsluiting, met twee schnitzels met preiselberen, erdinger en irish coffee.

en dit is dan de laatste dag, volgens mij toch elke dag mooi weer gehad, geen sneeuw meer, maar ja, zo te zien lag er best nog veel her en der. ik wens jullie morgen weer een goede tocht naar huis, maar eerst vanavond nog lekker eten :)