Nieuwe pistes!

Zwitserland, Saanen

Vandaag zijn we meteen omhoog gegaan met de Saanen Eggli die allereerst geen eggli was maar een stoeltjeslift en dat was 's ochtends met -7 toch best fris. Eenmaal boven gekomen zijn we daar met twee sleepliftjes een beetje in de weer geweest (nee ik heb ze niet kapot gemaakt).

Toen we dat eenmaal onder de knie hadden zijn we via een klein stukje zwart (via dat pad moesten we naar de blauwe route toe, en was ook eigenlijk wel blauw) afgedaald naar de onderkant van een andere stoeltjeslift en bij dat dalpunt konden we ook de tegenovergelegen berg op. Die stoeltjeslift ging tot 2000m en duuuuuuuuuuurde :-). Eenmaal boven hebben we een gave tour terug naar beneden gemaakt en toen de 'eigen' stoeltjeslift weer terug genomen.

Eenmaal bij onze 'eigen' berg aangekomen zijn we afgedaald tot het onderste sleepliftje en hebben we bij de Woo-Bar nog even een gluhweintje en heisse chokki genutzd voordat we aan de laatste afdaling terug naar de auto begonnen.

Hele lekkere skidag en straks lekker een schnitzel met preiselberen voor mij met als toetje toblerone fondue!

Ohja, en ik heb op de eerste piste met Runkeeper een snelheidsmeting gedaan: gemiddeld 43km/u over 1,7km afdaling met een top van 51km/u. Dat was meteen het snelste rondje wat ik ooit 'gerend' heb...

En ja, eten en drinken moet er ook de hele dag bijkomen, anders houden jullie het niet vol om al die afstanden te skieen.

hansmaryfietsen2016 2017-01-24 17:21:51

Heerlijk! Mooie verhalen! Geniet ervan.