Vervolg Via de la Plata

Spanje, Olveiroa - Cee - Fisterra

Ik ga in twee dagen naar Finisterre lopen met een overnachting in Cee. Dit op advies van Dominic, en dat advies was niet verkeerd en heb dit opgevolgd.
Het begin is dalen en klimmen, dan zie je op een gegeven moment in de verte de zee te voorschijn komen en die heb de laatste zes weken niet meer gezien. Eenmaal in Cee, wat een redelijk grote plaatsje is en ook toerische kun je lekker genieten in de baai, alleen staat er vandaag een koude wind en is het niet aantrekkelijk om op het strand te gaan zitten. Eenmaal in de albergue heb ik alles opgezocht aan kleren en lakenzak om eens weer goed te laten wassen voor de komende vier dagen, zodat je je eigen niet meer ruikt. In tussentijd boodschappen gedaan want nu moet ik wel voor mijzelf zorgen.
Verders lekker rustig zitten en op tijd naar bed. Morgen nog 15 km wandelen naar Fisterra, ik hoef dan ook niet vroeg op dit zal pas rond 08:00 uur zijn en dan eerst nog ontbijtten en daarna weer in de benen. Op naar het eind of beginpunt van je Camino, het is maar hoe je het bekijkt. Paal met het cijfer 0 staat op het eind van de pier. Dinsdag 19 mei is onze Jan jarig en ik zal hem vandaag nog even bellen, want dan zit de Familie en kenissen waarschijnlijk wel aan de koffie mee gebak. Na Finisterre ben ik doorgewandeld naar Lires. Onderweg hiernaar toe zie je constant de Atlantische Oceaan en prachtige baaien met mooie zandstranden. Het is alleen jammer dat wij niet constant langs de zee kunnen wandelen. De baaien gaan al snel over in rotswanden en daar beuken de golven behoorlijk tegen aan. Lires ligt aan een baai hopelijk is het vanavond helder weer zodat wij de zon inde zee kunnen zien zakken en dat zal rond 21:45 uur zijn. Morgen ga ik weer verder voor het echt laatste stukje naar Muxia en dat is voor ongeveer 16 km. Onderweg naar Lires kwam ik na 6 km nog een Belgische mevrouw van 70 jaar tegen uit Antwerpen. Zij was helemaal alleen op pad en dat zij al meer dan 15 jaar. Zij loopt om de 2 jaar een Camino. Dit jaar liep zij de Camino Potugesa en die starte in Porto. Ik heb gezellig met haar zeker 45 mi uren zitten buurten. Zij vertelde mij van alles en adviseerde mij om zeker nog eens de Camino del Nord te lopen, want dat is wel de mooiste vond zij, dus Kees bereidt je alvast maar voor, en misschien zijn der nog meer gastelaren die wel mee willen, ik ga wel mee als reisleider! Onderhand is het alweer tijd geworden om de maag te gaan vullen en van jullie op de bekende afscheid te nemen, nog een verslag hierna en dan stop ik er echte mee. Tot morgen, welterusten, hasta la vista, adios. El Martino.

Gefeliciteerd met je aankomst in Santiago, Martino!Dit heb je toch maar mooi geflikt.Misschien nog een keertje met onze Kees, maar de eerste keer blijft volgens ons de mooiste ervaring. Nu op naar het einde van je tocht.

Chris en Marijke 2015-05-18 20:59:42

Goes bezig pa!

Leonie 2015-05-19 18:49:27

Hebben ze nou al een plaats naar jou vernoemd? Kun je nagaan Hoe berucht je bent. Tot ziens in Gastel

Kees 2015-05-20 17:46:09

Martien wat een geweldige prestatie daar mag je trots op zijn en je dierbare ook . Knap hoor.