6 wandeldag Camino

Spanje, Calzadilla de los Barros - Villafranca de los Barros

Vannacht heerlijk geslapen, voor de eerste in een echt opgemaakt bed. Wij sliepen in een chauffeurscafe met ontzettende vriendelijke eigenaren. s' avonds heerlijk gebakken sardientjes, frites en salade gegeten. Als je wijn besteld krijg je meestal bij het avondeten een volle fles van het huis. Wij vertrokken vandaag voor een behoorlijke etappe van ruim 42 km. Het ging over het gehele traject prima, alleen op het eind valt het altijd tegen, maar we hebben weer gered. Rond 16:15 uur kwamen wij aan in Villafrance de los Barros, een prachtig wit dorpje vol in de zomerzon. Het weer was weer prima, wat is dat toch genieten van de natuur, vrijheid en rust. We kwamen vandaag door redelijk wat mooie dorpjes, zoals Puebla de Sancho Perez, Zafra, Los Santos De Maimona en uiteindelijk in Villafrance. Onderweg heb ik enkele keren verkeerd gelopen, maar dat mag de pret niet drukken. Eindelijk kom je toch weer wel de bekende gele pijlen tegen. Tijdens dit traject kwam ik veel olijfbomen en druivenvelden tegen. Zafra is een van de oudste plaatsen van de Extremadura. In de. Moorse tijdens was dit een behoorlijke handelsplaats. In Zafra was het goed uitkijken naar de pijlen, maar dat ging mij prima af. Villafrance zie je al van verre liggen met de zeer opvallende toren. Ik heb vandaag veel alleen gelopen en Mijn tempo kunnen bekamen en dat is mijn goed bevallen. Nu weer de vaste rituele uitvoeren en genieten van het pelgrimsmenu. Tot morgen, welterusten, hasta la vista, adios. El Martino. En nog een erbij van mijn GROOTSTE maatje.