24 ste wandeldag Camino

Spanje, Asturianos - Lubian

Vandaag is onze planning door ons eigen toe doen totaal op zijn kop gezet. Planning was om voor de oversteek van de pas Padernelte blijven in het plaatsje Requejo, maar door ons gedrevenheid en wij beide een super voelde hadden, hebben wij de top ook maar gelijk gedaan. Eenmaal over de top stond ons het chauffeurscafe niet aan en zijn nog 3,5 km verder gelopen. Eenmaal op het punt aangekomen bleek er een omleiding te zijn voor de Camino. Wij de adviezen aanvaard en de nieuwe borden met gele pijlen gaan volgen. Uiteindelijk kwamen wij in Lubian aan, dat betekend ipv 29 km werden het er ruim 49 km. Gelukkig hebben wij nog een goed slaapadres gevonden in Lubian, want het was inmiddels al wel 18:30 uur geworden en wij honger hadden als een paard. Tussen Puebla de Sanabria en Lubian verandert het landschap in de sfeer van het Limburgs boslandschap. De Padornelo pas kent een hoogte van 1360 meter ivm aanpassingen de infrastructuur kan maar een gedeelte door de echte natuur gewandeld worden. De rest moet langs de weg worden gelopen. Onderweg begint het landschap al duidelijk groener te worden, dit heeft als nadeel dat het hier vaker regent. Binnenkort gaan wij dan ook in de laatste provincie wandelen en dat is Galicie. Onderweg kwamen wij ook veel verschillende herdengingszuilen voor de Camino tegen, zie foto's. Het is inmiddels al erg laat voor een pelgrim, ik ga afsluiten tot morgen, welterusten, houdoe, hasta la vista , adios. El Martino.

hoi martinos,zo jullie gaan wel snel we kunnen je niet bij houden hoor zo super ga je en wij lekker op onze luie stoel genieten van je mooie verhale en foto,s tof zeg ,geniet er van groetjes uit oud gastel ,Rien en Anneke.

rijsdijk 2015-05-09 09:40:32

Hoi Martien Het gaat goed he, je kunt trots zijn op jezelf. Het landschap ziet er inderdaad een beetje Limburgs uit. Groet Tony

Tony van Dongen 2015-05-09 10:28:57

Leuk om je verslagen te volgen en top dat je Door bent gegaan.wat is het toch prachtig daar dat is heel wat anders als de nijmeegse hihi.ooit wil ik ook doen maar wanneer? Geniet ervan !! Groetjes elvina en fam