22 ste wandeldag Camino

Spanje, Santa Croya de Tera - Rionegro Del Puente

Wat een voorrecht om toch Iedere dag weer in zo' n prachtige natuur te mogen wandelen, het was vandaag weer fanatisch. Wij vertrokken vanmorgen rond 07:30 uur na een stevig ontbijt. Het eerste stuk liepen wij veel door aangelegde stukken bos die bestemd zijn voor de houtvoorraad en papierindustrie van Spanje. Ook zien wij hier irrigatiekanaaltjes die de velden van water voorzien. We lopen over de barrage van het Embalse de Nuestra Senora de Aganvanzal en volgen aan de overkant het stuwmeer geruime tijd. Aan het meer zijn verschillende strandjes, omdat wij op tijd waren besloten wij een uurtje siesta in te lassen, zo gezegd zo gedaan! Vervolgens onze weg weer vervolgd, dan gebeurt er wat je altijd hoopt
deze tegen te komen als je stil bent wanneer je door ongerepte natuur loopt. Achter elkaar kwamen 2 wilde zwijnen en 2 herten of dam herten voor ons over het zandpad gesprongen, door de dichte bebossing waren ze ook snel weer verdwenen. Regelmatig kwamen wij ook hagedissoort of gekko' s onderweg tegen, wat kan dan de natuur toch mooi zijn. Rond 15:30 uur kwamen wij in Rionegro del Puente aan. Hier verblijven wij in een pelgrimshospitaal dat nu is ingericht als pelgrimsherberg. Dit wordt nog beheert door lekenbroeders van de Cofradia de los Falifos, een uit de middeleeuwen stammende instituut die zich het wel en wee van de pelgrims en de pelgrimsweg ten doel steld en dat nu nog steeds doet. In de kerk tegenover de herberg staat in een nis een prachtig tabernakel beschilderd met de middeleeuwse voorstelling van de hemel en de hel. Het was alles bij elkaar weer een schitterende dag, wat kan de Camino toch mooi zijn! Vanavond weer voetbal kijken Barca - Bayern München, jammer dat Robben niet mee doet! Morgen weer een nieuwe frisse dag het beloofd een warme dag te worden, maar lezen jullie morgen weer. Tot morgen, welterusten, hasta la vista, adios, El Martino

Wat is dit nou... Een verslag zonder foto's? Da kan nie eej pa

Leonie 2015-05-06 18:28:04

Martien, dit is toch een pelgrimstocht? Met zoveel mooi dingen onderweg zou je het haast zelf willen doen! Veel succes morgen! Nog effe en je bent er!

Ad de Koning 2015-05-06 22:49:37

Heerlijk om te lezen dat je weer genoten van deze mooie tocht veel wandel plezier morgen

Rian nuiten 2015-05-06 22:56:43

Ben blij dat het allemaal loopt, zoals je had gehoopt. Geniet er van met volle teugen. Nog even en dan ben je in Santiago. Nog veel wandelplezier samen.

Kees 2015-05-07 08:50:07

Toch goed dat je je lange witte beenstukken hebt meegenomen. Ik denk dat je beentjes dan rood waren geworden van die ploert aan de hemel.

Harry Mulder 2015-05-07 22:22:25

Voor een pelgrim heb je aardige melkflessen ...