3de wandeldag Camino

Spanje, Castilblanco de los Arroyos - Almaden de la Plata

Het beloofd een middelmatige zware dag te worden volgens het routeboekje. Eerst 17km langs een provinciale weg, heuvel op, heuvel af het lijkt op zuid limburg. Weinig over te vermelden, er was wel mooie fauna langs de kant, zie foto's + filmpje. Na 17 km gingen wij een een natuurpark in, veel hoogte verschillen zouden volgen, met een piek naar ruim 500 mtr. Onderweg kwamen wij langs verschillende cortijos ofwel grote landerijen met olijfbomen en kurkeikbomen. De kurkeik is een boom uit de beukenfamilie. Deze groenblijvende eik wordt aangeplant als sierboom en kan wel 20 mtr hoog worden. Na 10 maar kan de stam gelled worden. Deze kurk wordt gebruikt voor isolatie e.d. en kurken. Het park is echte mooi om doorheen te wandelen. Rond 14:15 uur waren wij bij slaaplek in Almaden de la Plata. Dit witte dorpje stond heel vroeger bekend om zijn zilver- en kopermijnen en blauwwit marmergroeven. Wij hebben een redelijk mooi klein hostell voor 10 Euro, nu eens geen stapelbed, maar een losstaand bed zonder dat er weer een vreemde vrouw boven je ligt te wiederen. De gebruikelijke dagelijkse rituele worden weer uitgevoerd, douche, wassen en een lekkere welverdiende cervessa drinken en daarna een pelgrimsmenu verorberen. Tot morgen allemaal, hasta la vista, adios. El Martino.

Oke we zijn weer bij adios martinos

Rian nuiten 2015-04-17 15:40:30

wij vinden het leuk hoor Martien dat we je zo kunnen volgen,nog beter dan in oud gastel ha ha ,adios martien .

rijsdijk 2015-04-17 20:30:12

Wat is een wiederende vrouw, Martien?

Adrianos di chilantanos 2015-04-17 20:53:13

Je tweede beroep zou reisgids kunnen zijn martien echt leuk en intressant al die info ga zo door adios