10 de wandeldag Camino

Spanje, Alcuescar - Casar de Caceres

Vandaag verlaat ik het monikkenklooster en gaan voor 48 km op weg naar Casar de Caceres. Een hele trip dus, maar ik er vertrouwen in dat het moet kunnen. Ik kom onderweg maar 5 pelgrims tegen. Ook heb ik 's morgens afscheid genomen van Hans, misschien zien wel elkaar nog wel ergens. Het klooster was ook wel interresant, ik werdt nu voor de tweede keer gezegend, als dit nu niet meer helpt dan weet ik het niet meer. Het eten was er prima en meer dan voldoende. Voor het eten hebben allé pelgrims ook een H. Mis bij gewoond. Rond 21:00 uur lag ik al op bed met oordoppen in. Ik viel gelijk in slaap en werdt om 06:00 uur wakker, maar dat had ik ook wel nodig voor vandaag. Onderweg kwam ik verschillende oud Romeinse bruggen en mijlpijlen tegen zie foto's. De bekendste is de brug Arroyo de Santiago. Ook heb ik het sportvliegveld van Caceres overgestoken, het leek erbij te liggen of het van god en alleman verlaten was. Op naar Caceres kwam ik een vreemd soort rups tegen ik heb hem op de foto gezet maar ik weet niet of je hem kunt vinden tussen de stenen en gras, ook heb ik de eerste kleine adder gezien. In Caceres aangekomen was ik al snel de gele pijlen kwijt. Op eens werdt ik door een hele vriendelijke man op mijn schouder getikt. Hij liet mij merken dat hij mij wilde helpen, ik mijn beste gastels uitgelegd dat ik de weg naar Casar de Caceres zocht. Hij gaf aan dat ik hem moest volgen. Hij liet mij gelijk een stukje van de oude binnenstad zien en zetten mij op het goede pad. De meneer bedankt en een vriendelijke hand gegeven. Vervolgens kwam ik wel langs een drukke proviciale weg te lopen, ik vond er mij niet echt veilig lopen. Na 3 a 4 km kon ik er eindelijk vanaf. Rond 16:30 uur kwam ik aan bij de auberge, daar kwam ik ook weer Ann en Isabella tegen. Eerst lekker douche en wassen en mij nog in laten schrijven, hier is het donotivo. Nog boodschappen gedaan en daarna een pelgrimsmenu opgezocht. Dit was het welterusten, tot morgen, hasta la vista, adios. El Martino.

Nun echte van zundert hee. Oordoppen in en gelijk slapen...

Adriano 2015-04-24 23:06:37

Die rups heb ik opgezocht op internet, dat is de levensgevaarlijke Chamaesphecia Camino Tenthrediniformis, ook wel pelgrimsrups genoemd. Ge zijt goed weggekomme, Martino!

Adriano 2015-04-24 23:16:38

Leuk Martien, dat je ons zo op de hoogte houdt! Het is ontzettend leuk om te kezen, zo zijn wij er ook een beetje bij. Je bent ver bij ons vandaan maar er gaat geen dag voorbij dat wij over jouw avontuur praten, het is het gesprek van de dag. Dus wel uit het oog maar niet uit het hart! Veel plezie, en veilig weer thuis

Carin Joosse 2015-04-25 08:15:40

Geweldig je zo dagelijks te kunnen volgen door de moderne techniek geniet er van en wij genieten mee groetjes Jack en Rina.

Jack Belleter 2015-04-25 11:27:25

Weer 46 km erbij! Geweldig Zo doorgaan, Matino Groeten van ons

Chris en Marijke 2015-04-25 17:48:19

Hoi martien heb je vandaag alleen gelopen