4de Wandeldag Camino

Spanje, Almaden de la Plata - Monesterio

Vandaag wandelen wij naar Monesterio, hier komt de bekende Para Negra vandaan, gisteren hebben jullie al een foto gezien van deze varkens. Vandaag gaan wij ook Andalucia verlaten en gaan nu naar de Extremadura. Onderweg kwamen wij al veel eucalyptus bomen tegen. Wederom hebben wij weer door een prachtige ongerepte natuur gelopen, ver van de bewonende wereld. Het laatste stuk naar Monesterio was een pittig stijgend stuk. Deze plaats ligt op ruim 700 meter hoogte in de Extremadura in de provincie Badajoz strategisch gelegen op de bergpas van Culebrin en op een kruispunt van wegen. Sinds enkele jaren ligt hier de nieuwe rijksweg A66, deze is door EU betaald. Het was wel een slopende zonnige wandel zaterdag. Ik heb nu al bijna geen benul meer welke dag het is, tijd telt niet meer alleen maar genieten, alles mag, niets moet. Vandaag was het prima wandelweertje rond de 26 graden, wel goed opletten dat je niet verbrand ( Koos je hoed komt heel goed van pas). Ook goed insmeren want de zon staat de gehele dag van achteren. Dus een zonbril mis ik helemaal niet. De kleine pijntjes en stijfheid verdwijnen steeds verder en wordt het wandelen bijna van zelfsprekend. Alles goed bijhouden en goed verzorgen dan komen wij al een heel eind. Tot morgen, Groetjes, hasta la vista, adios. El Martino.

Ik mis nog een varken op de foto? Wel een mooie streek om door te wandelen.

Jack Belleter 2015-04-18 10:00:52

Heel mooi daar en lekker warm, nog veel loop plezier en groetjes.

kees en Gerda Braspenning 2015-04-18 21:52:43

Prachtige omgeving, kan me goed voorstellen dat je ondanks de zwaarte van de tocht toch heel erg geniet.

Ad de Koning 2015-04-18 23:00:55

Leuk om te horen dat het zo goed gaat en dat we je kunnen volgen Martien, nog veel plezier met wandelen, groetjes van ons.

Els van zundert 2015-04-19 10:59:47

je klinkt al als een echte pelgrim,Martino !