27 ste wandeldag Camino

Spanje, Campobecerros - Vilar de Barrio

Wat een fantastische dag is het geweest. Prachtige natuur, redelijk zware dag geweest qua wandelniveau. Vanaf het vertrek ging het bergafwaarts al snel was ik Hans kwijt en ben in mijn tempo de berg afgelopen naar Laza. Bij Tamicellas echter begint de stevige klim richting Albergueria daar een barretje te vinden is met de naam " EL RINCON DE PEREGRINO ". De hele bar en albergue hangt vol met schelpen van pelgrims die er geweest zijn. Ook mijn schelp hangt vanaf nu ook hier ergens tussen zie foto. Wij overnachten hier ook met nog met 6 andere pelgrims. Ik zal vanavond voor allé pelgrims gaan koken. Het menu is voor mij heel makkelijk omdat iedereen spaghetti wil eten iedereen heeft énergie verloren door de beklimming. Ook is iedereen zeer te spreken over de uitstraling van de albergue, dit komt vooral door het autenthieke uitstraling en de jacobsschelpen. Ook de eigenaar is een fantastische persoonlijkheid. Deze herbergen worden veelal gesubsidieerd door de junta van Galicie en zijn daarom ook zeer goedkoop, momenteel is dit 5 Euro donotivo. Zie de foto' s dat zegt genoeg wat ik bedoel. Vanaf nu nog 140 km. Ik krijg het gevoel nu van dat er binnenkort er echt een eind aan begint te komen. Maar voorlopig krijgen wij nog een paar schitterende dagen voor de boeg. Vanavond gaan we lekker genieten met z' n allen. Morgen weer een nieuwe dag. Welterusten houdoe, hasta la vista, adios. El Martino