25 ste wandeldag Camino

Spanje, Lubian - Gudina

Vandaag weer op tijd vertrokken uit Lubian. We hebben kunnen slapen bij kennissen van een bar eigenarresse, haar dochter heeft ons met haar auto daar naar toegebracht. Op deze manier wordt je echt door iedereen geholpen op de Camino. Dit betekende wel dat wij vandaag 6 km minder hoefde te wandelen. We zitten vanaf vandaag definitief in Galicie, dit kun je ook goed op de foto's zien. Het landschap is bergachtig, groener en mede door de bodemgesteldheid is de landbouw kleinschaliger. De eerste Eucalyptus bomen zijn hier weer te zien. De percelen grond zijn ook hier veelal gescheiden door een wirwar van stapelmuurtjes. We zijn ook weer een bergpas A Canda 1260 meter overgegaan. Deze pas is de grens tussen Castilla en Leon Galicie. Om ons na de inspanning van gisteren en vandaag eens te goed te doen hebben wij onze intrek genomen bij een Hostell, hier kunnen wij ook weer eens al onze vuile kleren, handdoeken laten wassen. Vanaf vandaag is het precies nog 200 km te gaan naar Santiago de Compostella. Onze planning is om een rustig te nemen in Ourense en de zondag in Santiago aan te komen voor de Hoogmis van 12:00 uur. Dit was het alweer tot Morgen, houdoe, welterusten, hasta la Vista, adios. El Martino

Leuk jou te volgen,zet hem op jullie kunnen het!!

Mieke van de Laar 2015-05-09 17:06:14

Wederom weer prachtige foto's en filmpjes op de app je gaat het helemaal volbrengen martien ik weet het zeker respect kanjer

Rian Nuiten 2015-05-09 19:19:11

He , Martino . Wat ben je al ver , die laatste 200 km gaan zeker lukken . Doe lekker op je gemak des te langer geniet je er nog van , je bent er nu eerder dan je denkt nog een weekje . Zet hem op je kunt het we zijn hartstikke trots op je hier in Gastel. Gr. Gerda en Toine

Gerda en Toine Damen 2015-05-09 19:22:23

Martien heb je niet teveel km afgelegd.7156 km.Nadat ik al je verslagen heb gelezen denk ik dat je jonger heilig terug komt. SUCSES nog maar 'n weekje genieten.