16 de wandeldag Camino

Spanje, San Pedro de Rozados - Salamanca

Vanaf vandaag gaan wij nu aftellen en gaan verder naar Santiago de Compostella, als we tenminste in Salamanca zijn aangekomen. Van onderweg naar Salamanca is weinig over te vertellen. Eenmaal aangekomen in Salamanca rond 12:45 uur, liepen over een 400 meter lange oude Romeinse brug, de rivier heet De Tormes. Van verre zie je al de emens grote kerken in de zon te voorschijn komen, dichterbij zijn ze nog indrukwekkender. Ze zijn gewoon niet in een foto te pakken, maar da kan ok aan toestel liggen. Salamanca is door de UNESCO tot werelderfgoed verklaard. De stad kent zijn bestaan al uit de Keltische tijd. Het centrum kent veel bezienswaardigheden zoals: Plaza de Mayor, veel monumentale gebouwen, Universiteit, twee Kathedralen, enige tientallen stadspaleizen en veel religieuze gebouwen en een bruisend oude centrum. Het is zeker de moeite waard om aan deze stad een bezoek te brengen of langer te verblijven. Eenmaal over de oude brug lopen richting de eerste kathedraal en gaan daar onze eerste stempel halen van deze stad. Daarna vervolgen Hans en ik onze route door de stad en lopen richting plaze de Mayor en dan loop langs verschillende terrassen aan voorbij. Totdat er een ouderstel in het Nederlands tegen elkaar zeiden " kijk dat zijn nou zulke mensen die voetreis maken". Ik reageerde naar het oudere stel van 70-75 jaar oud ( Wil en Vincent) waarop Hans en ik zeker een uur lang gezellig met hen hebben zitten praten en drinken. Beide waren weer helemaal verliefd op elkaar geworden, sinds hun beide partners vorig jaar overleden waren. Zij waren met een 15 daagse rondrit bezig door Frankrijk, Spanje, Portugal en weer terug naar Nederland. Het was even heel gezellig en hebben dankbaar van elkaar afdscheid genomen en hebben uiteindelijk ons Hostell bereikt. Ook hier treffen wij het ook weer mee, een prachtige kamer voor 36,00 (2 p.p ). Het hostell ligt tegen plaze de Mayor, aan plaza de libertat dichtbij het bruisende uitgaanscentrum. Inmiddels hebben we al gezellig door de stad gewandeld en boodschappen gedaan voor morgen. Morgen is het 1 mei en dat is in Spanje een Nationale feestdag en is dus alles gesloten behalve de horeca bedrijven, ontbijtten voordat we gaan wandelen is wel mogelijk. Om onze sterk afgeslankte buiken weer een beetje op pijl te brengen hebben we flink gezondigd bij de MAC en voor vanavond hebben wij ook al een paar leuke eetgelegenheid gevonden, dus dat komt weer wel goed mee ons. Morgen gaan we weer verder richting EL Cubo de la Tierra del Vino. Het laatste woord beloofd wat, ik kan het jullie morgen vertellen. Als laatste wil op 30 april nog de koningin van Gastel feliciteren met haar verjaardag " Anneke bij deze ". Tot morgen, welterusten, houdoe, hasta la vista, adios. El Martino.

Erg trots kan je op jezelf zijn martienus, ik ben erg blij voor jou en ons ( je volgers) dat je door gaat. Wat een mooie foto's, we leven helemaal met je mee... sukses en inderdaad aftellen jonguuuu.... Liefs Mattie

mattie van eekelen 2015-04-29 22:12:28

Hallo Martien Ik heb vandaag deze mail gekregen via een kennis. Het is heel leuk dat we jou hier kunnen volgen. En dan proberen wij jou te steunen als het wat moeilijker is voor jou. Ik wil je dan ook veel kracht en sterkte toewensen en hopen dat je het mag volhouden!!!! Groetjes Fien

Fien van Rijsbergen 2015-04-29 22:55:31

Dus je kan nu al heel voorzichtig gaan aftellen. Fantastisch dat je de dip zo goed hebt overwonnen. Ik zie daar toch iemand staan bij het kruis die een uitstraling laat zien van kom maar op met die kilometers. Ik hoop dat het je wandelmaat ook zo goed vergaat. Groet Harry

Harry Mulder 2015-04-30 19:41:35

Goed zo Martien , nie opgegeven , aren we ook niet verwacht. Mekant op de helft. Ge ga het halen , zeker weten . Nog veul plezier we blijven oe volgen , tot de volgende kjeer. Gr ut Gastel Gerda en Toine

Gerda en Toine 2015-04-30 19:41:43

Hallo Martien ik zit bij Marian huismans en zit jou op face book te bekijken ik heb dat zelf niet vandaar ik vind het heel. Leuk omiets van jou te horen super goed hoorvanje houd het vol heelveelwandel plezier en probeer in Compostela te komen hoor heel veel groetjes uit oud gastel Marianne ernest

Marianne erneSt 2015-04-30 23:52:56

wat een mooi verhaal weer ! Een fijne Dia Internacional de los trabajadores !! Succes.