14 de wandel Camino dag

Spanje, Aldeanueva del Camino - Valverde de Valdelacase

Als eerste wil ik eens iedereen bedanken voor de vele reacties op mijn dagverslagen, het heeft mij geholpen om de draad weer op te pakken. Het was hartverwarmend " hartstikke bedankt ".
De zon is er weer, en onweerswolken zijn voor mij gelukkig weer verdwenen. Ik ben gelukkig weer begonnen met wandelen waar ik tenslotte voor gekomen ben. Vandaag waren de eerste kilometers nog pijnlijk, maar door regelmatig te rusten ging het steeds beter. Hans en ik besloten om van plaatsje naar plaatsje te wandelen en dan aan te zien of wij wel verder zouden gaan en dat is ons bijzonder goed bevallen. Wederom vandaag door prachtige natuur gewandeld met in het begin veel hoogte verschillen. Ook hebben wij onze derde provincie aangedaan. Wij hebben Extremadura verlaten en wandelen nu in Salamanca. Onderweg bij een chauffeurscafe stond nog een vrachtwagen met oplegger met allemaal Oldtimers erop. Wij lopen nu eerst in het gebied van Castilie en Leon. We zien op de bergtoppen nog sneeuw liggen en de eerste windmolens bovenop de bergen. Onderweg kwamen wij ook nog veel heel oude bouwwerken tegen van de Romeinen. De romeinen bedachte dit allemaal wel maar de plaatselijke bevolking werdt hiervoor als arbeider voor ingezet. Voor de huidige tijd was dit al zeer vooruit strevend. Onderweg kwamen Hans en ik door door hele kleine plaatsje en onze eindbestemming is ook zo iets. We kwamen het dorpje in en zagen de albergue al, ze waren het gras eerst nog aan het maaien met de kleine zeis en het onderkomen werdt eerst nog opgeruimd. Ik ga er niets over zeggen, jullie mogen naar de foto's kijken. De eigenaren waren heel erg vriendelijk en behulpzaam, het slapen kost maar 5 euro. In dit plaatsje is geen supermarkt, maar de man des huizes reed met ons naar een plaatsje 3 km verderop waar wij elk 2,80 euro aan boodschappen kochten. Ook dat kost ook helemaal niks hierop het Spaanse platteland. Wat had ik hiervoor: 1pak liter jus d' Orange, 3 bananen, 2 mandarijnen en 2 blikje cola. Ze haddden wel ik dit verblijf een supere douche met licht en muziek. Morgen gaan we weer verder en gaat het hopelijk elke dag weer beter. ' s avonds hebben wij gegeten in een plaatselijk café, hier werdt speciaal voor voor 8 personen gekookt. Italiaan Caudio was jarig en trakteerde op champagne en het nog lang gezellig. Morgen zien jullie de foto's. Dit was het weer vandaag, welterusten, houdoe, hasta la vista, adios. El Martino

hee Martien, Goed zo,goede beslissing.Zo maar niet opgeven hoor das niks voor ons.Hopenlijk kun je morgen weer wat lopen en lopen we stilletjes met je mee.En je gedachten laat je maar gaan naar een potje rikken in Friesland,dan loopt het vanzelf Ha Ha Martina loop ze hee

Marianne 2015-04-27 23:29:20

En..hoe hangt de vlag ervoor vandaag, rust of toch 'n stukske lopen? Veel sterkte alvast bij de juiste beslissing.We lezen het wel.

Ad de Koning 2015-04-28 10:39:14

Klasse man !! Een beetje vent laat zich niet kennen door een mentaal dipje en een blaar. Je gaat die tocht gewoon volbrengen. vr. sportgroet, Sjaan

Sjaan 2015-04-29 09:42:14

geweldig martinos zo ken ik je weer ,een pracht mens ,ga zo door je haal het vast en zeker groetjes rien en anneke.

rijsdijk 2015-04-29 16:42:23

Zo zie je maar weer wat een dag rust kan doen met een mens. Je gaat de tocht zeker vol brengen. Hou vol komt helemaal goed maar denk eraan neem op tijd je rust.

Perry Haast 2015-04-29 16:50:01

Goed zo Martien, hou vol hoor. Je kunt het! Wij genieten mee van jouw reisverhalen. Dit wordt ondanks de dips, blaren en andere tegenslagen een prachtige ervaring voor je. Toi toi. Groetjes

José Brouwers 2015-04-29 16:57:42

je mag met recht trots zijn op het doorzetten en vervolgen van deze tocht!! Klasse !

Maartje en Marleen 2015-04-29 16:58:47

Hey Martien . Je bent goed bezig . Wel vol houden hey maat . Ik ben trots op je !

Arthur 2015-04-29 18:23:04

Hoi martien zo ken ik je weer had ook niet anders van je verwacht maar je krijgt een compliment van me bewaar het goed klasse kanjer

Rian nuiten 2015-04-29 18:46:34

Zonder dalen geen toppen ee ,Martinos! Later kijk je hier met plezier op terug.

Chris en Marijke 2015-04-29 19:04:29

He Martien super dat je door gaat en geniet van elke minut daar!!! Je heb er hard voor gewerkt !!

Patries 2015-04-29 20:55:20

Goedzo Martien kanjer die je bent, volhouden zo, groetjes.

Els 2015-04-29 21:26:03

Knap hoor dat je de draad weer hebt opgepakt!! Martien.heel veel sukses