26 ste wandeldag Camino

Spanje, A. Gudina - Campobecerros

Alle MOEDERS in Nederland en daar buiten gefeliciteerd met deze speciale dag, hopelijk wordt het of was het al een mooie dag voor jullie. Vandaag hebben wij door de mooiste stukken van de Via de la Plata gewandeld. De weg voerde ons grotendeels over asfalt maar toonde ons vooral bij dit mooie weer van vandaag ( 26 graden ) constant wisselende vergezichten in een rijk gevarieerd landschap van heuvels, bergen, dalen , bossen en weide met hier en daar een heel kleine gehuchje of nederzetting zoals; A. Venda Do Expo o, A Venda Da Teresa, A Venda Da Capela en Campobecerros. In dit laatste plaatsje slapen wij vannacht in een albergue met de naam de Rosarik Calle Carddnal Quiroga. Voor de albergue staat een prachtig kunstwerk. Voordat wij er aan kwamen moesten wij een behoorlijk steile afdaling maken. In bovenstaande gehuchten is de vergrijsing enorm, de jeugd trekt hier weg en heeft ook geen enkele vooruitzicht. Onderweg was dit ook heel goed te zien. We hebben deze keer een redelijk nieuwe albergue met een mooie fluche en slaapvertrekken. In Galicia is dit allemaal wat betet geregeld ook qua hygiene. Inmiddels hebben wij Ook kennis gemaakt met Rene, zij is afkomstig uit Alkmaar en is op dit moment ook aan het genieten van de Camino en gaat hierna nog door naar Schotland om daar te gaan wandelen. We hebben ook met twee nederlandse mannen zitten praten, een was lid en vrijwilliger bij het genootschap van Sint Jacob en de andere is gepensioneerd en heeft altijd in de houthandel gewerkt. En zo kom je elke weer nieuwe pelgrims tegen. Dit was het alweer voor deze Moederdag. Tot morgen, welterusten, hasta la vista, adios. El Martino.

Martien wat heb je al veel gelopen en gezien en prachtige fotos we zijn blij dat alles weer goed gaat groetjes en nog veel succes

Kees en Gerda Braspenning 2015-05-11 16:43:42

Het gaat goed zo te lezen,wat heb je al ver gewandeld knap hoor.Intersant al die ontmoetingen zo hoor je veel levensverhalen.Maar nu wat anders Martien een idee om in die gehuchten een bejaarden huis te beginnen met al die vergrijzing? De kok heeft het al gezien. El Martino wandel ze. Groetjes van Sjef en Marianne a

Marianne 2015-05-11 20:35:48

Goed plan! Maaltijden verzorgen voor die oudjes daar..! Succes morgen!

Ad de Koning 2015-05-11 23:11:41

Hoi Martino , wat geweldig allemaal , geniet er nog van nu het nog kan , voor je het weet ben je in Santiago . Je gaat het halen en wat zijn we trots op zo'n geweldige Gastelear . Gr Gerda en Toine