29 ste wandeldag Camino

Spanje, Xunqueira de Ambia - Ourense

Vandaag lopen wij naar de hoofdstad van Galicia " Ourense ". Onderweg passeren we een keten van kleine dorpjes en gehuchten zoals Outorelo, Gasper, Ousende, A Neta waar de eerste sporen van vooruitgang valt te bespeuren in deze streek d.mv. veel nieuwbouw van moderne huizen, verschillende staan maar half afgebouwd en ook al te koop, dus je kunt ook goed zien dat de recessie hier heeft toegeslagen. Via Seixalbo lopen we de rafelranden van Ourense binnen. Hier gaan wij weer met de gehele groep slapen. De alberque is een mooie herberg , de Convento de San Francisco, een voormalig Franciskaner klooster dat op het hoogste punt van de stad gebouwd. Vandaag ben ik op pad gedaan voor 23 km samen met Rene en Domenique. Rene is een nederlandse van 33 jaar en is afkomstig uit Alkmaar. Domenique is een duitse jongeman afkomstig uit Frankfurt en hij is grote fan van F.C. Kaiserlauteren. Zie de foto' s bij het 117,5 km punt. Het was een vrije saaie etappe er moest veel over het asfalt gelopen worden en over een oersaai bedrijventerrein. Rond 12:30 uur waren wij vandaag al bij de herberg en moesten tot 13:00 uur wachten voor dat hij open ging. Ourense kent als gerechte specialiteit " Pulpo ". Pulpo wordt gemaakt van het vlees van een Octopus. Ourense kent zijn oorsprong vanuit de Romeinse tijd . Het kruispunt van wegen en pleisterplaatsen zo begon ooit de geschiede is van de stad. De oude binnenstad met uiteraard zijn Plaza Mayor is een voormalig marktveld. Ook staat er een prachtige Kathedraal Santa Maria Madre. Dit was het alweer voor vandaag. Morgen weer een nieuwe dag, houdoe, welterusten, hasta la Vista, adios. El Martino.

Nou Martien het einde is al in zicht, jij zal straks echt moeten afkicken. Mooie foto`s en leuke verhalen . Succes voor de laatste loodjes