31 ste wandeldag Camino

Spanje, Oseira - LALIN

Wandelafstand vandaag 29,5 km door een zwaar glooiend landschap van Galicia. Bij het vertrek vanuit het monnikenklooster moesten wij gelijk al een behoorlijke stijlen en lange berg bedwingen. Onderweg naar A Laxe lopen wij vandaag weer door kleinschalig veeteeltgebied, smalle paadjes, stijgen en dalen, afwisselend door asfaltweggetjes en hier en daar een typische middeleeuws aandoende dorpjes. Op moment is het tegen de heuvels een schitterend gezicht van bloeiende heide en gele brem. Onderweg kwam ik nog een tuin tegen die weer was samengesteld uit beelden voor de Camino, zie foto' s. Regelmatig staken wij de A55 en de spoorlijn over, Dee doorkruien regelmatig de Camino. In het verleden zal deze verandering in de infrastructuur veel overlast gegeven hebben voor de pelgrims, op dit moment hebben wij hiervan geen last meer. Het enige wat stoort is het geraas van de auto' s en de toeterende trein in een overigens vrije stille natuur waar alleen de vele aanwezigenige honden de rust verstoren. Verder Baltimore er over deze koude en frisse dag niet meer te vertellen. Toen ik om14:15 uur de alberque naderde kwamen het warmer zonnetje er eindelijk doorheen. Vervolgens douche, kleren wassen en opzoek naar een maaltijd. Dit was het alweer, tot morgen, welterusten, hasta la Vista, adios. El Martino.

Hoi Martien wat een leuke reisverslagen ik vind het heel leuk om je zo te kunnen volgen. Nog veel wandelplezier en groeten Tony