15 de wandeldag Camino

Spanje, Valverde de Valdelacase - San Pedro de Rozados

Vandaag gaan we op weg naar San Pedro de Rozados voor 28,5 km. Onderweg lopen we door licht glooiend landschap via weer allemaal kleine plaatsjes, wel krijgen we een stevige beklimming van Pico de la Duena met een hoogte van 1140 meter, dit is het hoogste punt van Via de la Plata. Bovenop de top heb ik een uitgebreide rustpauze genomen en genoten van het prachtige verre uitzicht. Bovenop de top hebben ze veel windmolens weggezet en er staat ook een herdenkingskruis. Zowel de beklimming als de afdaling waren goed te nemen. Vandaag was de oversteek weer 40 km zonder dat je een dorpje tegen komt in de omgeving. Ik heb mij met de taxi naar 10 km vooruit laten afzetten , zodat ik nog 30 km moest wandelen en dat is mij vandaag goed afgegaan. Het laatste stuk heb ik nog een beetje doorversneld om te kijken of mijn heup het kon houden en dat viel niet tegen. De laatste 3 km heb ik het tempo weer lagen zakken en ben daarna rustig naar ons slaapadres toe gewandeld. Na de afdeling kwam ik nog een grote varkensfokkerij tegen met de bekende patte de negre vlees. Dit was het alweer, welterusten, houdoe, hasta la vista, adios. El Martino.

Goed hoor Martinos, ga zo door!!!

mieke 2015-04-29 17:26:11

Mooie foto,s ook.Ik ben blij dat het goed gaat en je hoeft zo te zien geen honger te hebben.

Ad de Koning 2015-04-29 22:40:07

Klasse ouwe tippelaar dat je door heb gezet. Een zuba geeft nooit op! Blijf genieten maar volgens mij is dat zo te lezen geen probleem met de prachtige omgeving en andere wandelaars.