8 ste wandeldag Camino

Spanje, Torromejia - Aljucen

Vandaag weer met volle moet vertrokken vanuit Torremegia richting de hoofdstad van Extremadura Merida over een afstand van ruim 32km. Ik heb vannacht in een andere herberg geslapen dan Hans en Ann, zij sliepen in een Albergue daar ik ook eerst had naar toe willen gaan. Waar zij sliepsn was wel erg leuk, maar ik wilde vandaag voor de eerste op eigen benen staan en dat is volgens mij goed gegaan. Rond 07:45 uur ben ik Ann en Hans tegemoed gelopen, al snel zaten wij weer op de Camino. Doordat wij nog al veel te vertellen ging het helemaal verkeerd , zeker 2 km verkeerd gelopen, wij weer terug, daarna ben ik weer mijn eigen weg gegaan. Na 16 km veel langs een provinciale weg gelopen te hebben kwamen ik in Merida aan. Het was niet de schoonheid wat ik er van verwacht had. Volgens het boekje waren er veel bezienswaardigheden, een aantal heb ik kunnen daar nemen. Dus snel weer de hele pijlen opgezocht en mijn weg vervolgd. Volgens het boekje moest ik nu in het mooiste gedeelte van deze streek komen. Inderdaad prachtige open landschappen met weidse panorama's met in de verte bergen. Veel weiden met steeneiken, andere drunken begroeid met struikheide, lavendel, cistusroos en ook hele zwarte koeien. Onderweg kwamen ik ook een stuwmeer tegen dat Merida voorziet van water. Het was inderdaad een prachtige stukje natuur daar wij vandaag doorheen liepen. Als laatste plaatsen deed ik El Carrascalejo aan en vervolgens Aljucen. Opzoek gegaan naar het slaapplek en al snel gevonden, daarna de vaste rituele uitgevoerd en gewacht op Ann en Hans, daarna lekker gegeten en voetbal gekeken met de Spanjaarde. Uiteraard was iedereen voor Real en wij dus voor ATLETICO. Morgen gaan wij op weg voor een tocht van 19 km naar een Monnikkenklooster in Alcuescar. Daar willen wij beslist een nacht slapen en tevens een redelijke makkelijke dag, Ook dat mot kunne. Da was it wir, houdoe, welterusten, hasta la Vista, adios. El Martino.

Wat zijn nou die vaste rituelen na elke dag? Foto's!