18 de wandeldag Camino

Spanje, Penausende - Zamora

Vandaag hebben wij de Camino weer na 18 km weer op kunnen pakken. Dit ivm dat wij gisterenavond aan de route geen slaapplek meer konden vinden en wij hierdoor van morgen een alternatieve eerste stuk gingen wandelen en dat is ons niet tegen gevallen. Het was vandaag gewoon km maken en je dag volmaken, totaal hebben wij 28 km gelopen. Over de natuur valt niet veel te vertellen. Rond 13:45 uur kwamen wij in Zamora aan. We doen vandaag weer gewoon en gaan in een albergue donativo slapen. De aubergue ligt al in het begin van de stad, er staan al verschillende pelgrims te wachten tot hij open gaat en dat is rond 14:30 uur. Ik lig vanavond in het pliesiekotje te slapen en daarom moest er vanavond zelf gekookt worden. Ik heb de afgelopen weken al veel verschillende VINO' s geproefd en geroken, ik kan je zeggen dat er veel lekkere wijnen bij waren, die door mij zijn goedgekeurd zie etiket. Zamora is een stad die stamt uit de Keltische tijd en heeft vanaf die tijd veel verschillende namen gekend. De Catedral in Zamora is beroemd om zijn prachtige byzantijnse koepel, hij is gebouwd in 1151. In het museum van de kathedraal bevindt zich een waardevolle collectie Vlaamse wandtapijten. Op Plaza Mayor zien we een standbeelden groep van Nazareners in processie. Morgen weer een lange dag van 35 km. Nou dat was het alweer voor vandaag. Welterusten, tot morgen, hasta la Vista, adios. El Martino

Ha die martien je bent maar een piesmuis je meer op de foto je buik is er al aardig af

Rian nuiten 2015-05-02 21:33:47

Breng maar zo'n flesje mee!!

Harry Mulder 2015-05-02 22:11:17

Heej sukkel, die foto's zien leuk uit!! Ga zo door

Dombo 2015-05-02 23:43:05

Je kunt nog lachen achter de de tralies dus dat valt dan weer mee.