2de wandeldag Camino

Spanje, Guillena - Castilblanco de los Arroyos

Rond 08:15 uur vertrokken uit Guillena. Helemaal niets gezien van de voetbal op woensdagavond, tijdens de voetbal zaten wij te genieten van het lekkere pelgrimsmenu. Wij zaten in een internationaal gezelschap nl: Nieuw-Zeelandse, Fransman, Duitser, Spanjaard en drie Nederlanders. Het was hartstikke gezellig en hebben elkaar veel nieuwe woorden geleerd van ieders taal. De Spaanse jongeman had nog 1 jaar in Amsterdam gewoond. Vandaag zou het rond de 19 km zijn, het was een mooie natuurwandeling de gehele tijd liep het heel gemeen langzaam omhoog. Het pad was heel slecht en heel veel rode modder, je schoenen werden eens zo zwaar. Het pad was te vergelijken met het vroegere " Keperke " in Gastel als Co Huijsmans zijn koeien er over had gestuurd. De natuur was prachtig, cactussen, olijfbomen, prachtige bloemen velden en heel veel sinaasappelbomen en palmen. Castilblanco is een klein dorpje met allemaal witte huizen. Dit plaatsje wordt al genoemd in de 16de eeuw. Later is er Arroyos toegevoegd, wat betekend " Beken". Het staat bekend om de handel in palmtakken. Het is de gehele dag heerlijk weer geweest, rond 13:00 uur waren wij bij onze refrugo. Lekker een koude douche genomen, omdat het warm water op was. Vervolgens de kleren gewassen en te droge gehangen ( zie foto's) op het dakterras. Hier wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd, gebruikelijk is dat je dan rond de 5 Euro geeft en dit kun je in gleuf in de muur deponeren. Wij liggen komende nacht met 20 snurkers in een ruimte van 8 bij 8 meter, maar da motte ok meemaake. Eerste nu een cervessa gaan zoeken en daarna een pelgrimsmenu voor de verandering. Morgen hebben wij een afstand van 30 km te gaan. Tot morgen Hasta la Vista, adios. El Martino

Foto s zien er goed uit en heel de nacht een muziekje er bij lijkt me ook gezellig.

Jack Belleter 2015-04-16 17:07:33

Als ze je maar niet wakker houden met dat gesnurk!! succes morgen! ps: Jeanne was blij met de verlate paashaas van de 5km.

ad de koning 2015-04-16 23:32:19

O la martinos ik volg je via Rian haarFacebook want ik heb dat zelf niet. Ik moet zeggen dat het daar prachtig is en je geniet met volle teugen zo te zien. Volgend jaar gaan Rian en ik mee en dan wachten we op terras op jou.hihihi