20 ste wandeldag Camino

Spanje, Riego Del Camino - Faramontanos de Tabara

Nog ongeveer 375 km te gaan vanaf vanmorgen 08:00 uur toen wij vertrokken voor onze 20 ste dag en wel voor 25 km. Rond 09:45 uur kwamen wij in Granja De Moreruela aan en hebben nog een foto gemaakt van het kruispunt met de splitsing en vervolgens op zoek gegaan voor een ontbijt. Terwijl we zaten te eten begon het behoorlijk hard te regen. Hans en ik besloten te wachten tot rond 11:00 uur want dan zou het weer droog moeten worden, zo niet dan lasten wij gewoon een relatieve rustdag in, tenslotte is er een albergue om de hoek. Om 11:30 uur was het droog en zijn we gaan wandelen. Het was een prachtige natuur vandaag, alleen door de regen die de ene keer wat meer was dan andere keer, ook waren er droge momenten met een klein zonnetje erbij. Onderweg kwamen wij nog langs een heel groot binnenmeer met de naam "Rio Esla" en een mooie oude brug. Eenmaal aangekomen bij ons slaapplek stond ons weer een verrassing te wachten. Bij de informatie in boekje stond " Gemeente biedt refugio in dorpszaal met 4 bedden en warme douche in Centre Socio Cultural". Wij moesten ons melden bij Bar aan de Plaza Mayor. Een jonge spaanse mevrouw legde het ons uit waar wij konden slapen en kregen de sleutel mee. Aangekomen bleek het dorpshuis ook anex gymzaal, toneelzaal te zijn. Bovenop het toneel was een kamertje waarop twee losse bedden stonden met vier matrassen, er konden dus nog twee pelgrims bij. Die zijn echter niet meer gekomen, zodat wij het gehele gebouw voor ons zelf hadden zie foto' s. Onze gebruikelijk dagrituele gedaan en weer terug naar de bar waar wij om 19:00 uur hadden afgesproken voor het avondeten. Morgen weer een nieuwe dag. Tot morgen, houdoe, hasta la vista, adios. El Martino.

Veel succes vandaag Martien! Hopelijk wordt het niet te warm.

Ad de Koning 2015-05-04 09:33:48

Kunde van avond mooi een voorstelling geven Hans en Grietje.

Jack Belleter 2015-05-04 18:40:36

Lekker veel ruimte

Tony van Dongen 2015-05-04 20:57:40

he Martien het gaat super met jullie knap hoor gewoon door gaan komt allemaal goed jullie kunnen het veel succes groetjes van uit bergen op zoom