17 de wandeldag Camino

Spanje, Salamanca - EL Cubo de la Tierra del Vino

Dit is zo' n dag in de Camino die je van tevoren niet had kunnen verzinnen of plannen. We zijn in het plaatsje " Vino" aangekomen maar wij zitten nu in Penausende. Dit plaatsje ligt ten westen van Vino en 28 km van Zamora waar wij morgen naar toe willen.
Wat is er allemaal gebeurd;
Hans zou een rustdag houden in Salamanca, maar kon geen vrije kamer vinden en besloot toch om met mee te wandelen naar Calzada de Valduncel. Daar zou ik een slaapplek zoeken om de andere door te wandelen naar Vino en daar zou Hans de andere dag ook naar toe wandelen. Samen aangekomen in Calzada bleek alles bezet te zijn. Enige mogelijkheid was doorlopen naar Vino, zo gezegd zo gedaan. Betekende dat wij aan 35 km zouden komen. Onderweg ging het prima en het was lekker wandelweer, lichtbewolkt af en toe een beetje regen.
Over de wandelroute naar Vino is bijna niets te vertellen. We hebben bijna de gehele route langs de A66 en N630 gelopen, we kwamen langs een hele grote vangenis en een mooie oude brug. Verder valt er over het landschap niet te vertellen. Wel was in de vorige eeuw deze streek een heel belangrijk en goed wijngebied, door de druifluis zijn bijna alle wijngaarden vernietigd. Overigs zijn er nog wel enkele oude wijnkelders overgebleven. Inmiddels hebben wij de provincie Salamanca verlaten en wandelen nu in de provincie Zamora. Rond 18:00 uur aangekomen in Vino bleek ook hier geen enkele slaapplek meer te vinden zijn. Een heel sympathieke jonge spaanse dame heeft zich geweldig in gespannen om toch kunnen regelen dat we konden slapen. Ook de taxi chauffeur die inmiddels was gearriveerd heeft zijn bijdrage hieraan geleverd. De spaanse mevrouw kreeg van Hans als dank zijn gebruikelijk cadeautje. Uiteindelijk heeft hij ons kunnen onderbrengen in het plaatsje Penausende, dit ligt 28 km vanaf Zamora en niet op de route van de Camino. Morgen vertrekken wij wel vanuit waar wij slapen naar Zamora en gaan zelf een route plannen die ongeveer halverwege weer aansluit op de Camino. Waar wij verblijven is een mooie Hostell met mooie kamer en hebben heerlijk gegeten. Ook hier werden wij door eigenaar enorm verwent. Morgen gaan we weer verder.
Welterusten, houdoe, hasta la vista, adios. El Martino

Mooi man dat je weer lekker aan de wandel ben en positief ingesteld. ons modem is stuk gegaan en daar door heb ik een paar dag verslagen gemist, je begrijpt dat het weer gefikst is ik ben weer bij met lezen succes verder man groeten Jack en Rina.