Walvissen all over the place!

Argentinië, Puerto Madryn

Vanochtend zijn we zoals gezegd na 2 nachten bussen (in totaal 36 uur) in Puerto Madryn aangekomen. Dit is de 'poort' tot Peninsula de Valdez. Dit schiereiland staat volledig op de unesco werelderfgoedlijst van natuurgebieden vanwege de unieke flora en fauna en het 'wildlife' dat er voorkomt. En laten we hier nu speciaal voor gekomen zijn!

Na het inchecken in het hostel hebben we een taxi gedeeld met Brock, een enthousiaste twintigjarige Amerikaan, naar Playa Cantera. De baai waaraan dit kiezelstrand ligt, is een waar speelparadijs voor walvissen. Wij vielen met onze neus in de boter, er zaten wel twintig walvissen in de baai. En niet zomaar op een afstandje, maar ze zwommen en lagen op nog geen 15 meter uit de kust. Wat ontzettend gaaf om te zien hoe die beesten hier gewoon rustig een beetje overwinteren. We hebben twee uur lang onze ogen uitgekeken! Puur genieten! Dat was een top begin van ons verblijf hier.

De foto's met de telefoon geven absoluut niet weer hoe dichtbij ze waren en hoe veel het er waren maar hier zullen jullie het voorlopig toch even mee moeten doen! ;)

Bijzonder dat je zo dicht bij de walvissen kon komen, lijkt me wel een hele aparte ervaring. Ben wel heel benieuwd naar de officiêle foto's.

Wies 2015-08-11 19:20:38

Na de computer even rust te geven ben ik weer verder gaan lezen. De computer sloeg een beetje op hol door al jullie belevenissen. Wat een apart gebeuren: Walvissen die met velen zo dicht bij de kust zwemmen. Het is duidelijk hun domein waar ze in pais en vree rond kunnen spelen. Dat dit nog bestaat geeft vast een heel goed gevoel. Groet, Maria