La Boca y Palermo

Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Vandaag de eerste volle dag in Buenos Aires. Na een enerverend nacht waarin onze kamergenoten om half 6 'thuis' kwamen en we nog een uurtje entertainment hadden, hebben we (nouja ik, Eefje wat minder ;)) goed bijgeslapen. Het plan was om vanochtend met de free walking tour de wijk Recoleta te bekijken maar daarvoor hadden we ons (lees: ik) enigszins verslapen... zal wel nodig zijn geweest na de lange reis.... Na een prima ontbijt in het hostel hebben we de planning omgegooid en zijn we vandaag de hele dag zelf de hort op geweest. We zijn helemaal naar de wijk La Boca gelopen. Die staat bekend om de leuke straatjes met kleurrijke huisjes, kunstenaars en tango dansers. Daar hebben we lekker rondgestruind en uiteindelijk gelunched. We wilden nog een kijkje nemen in het beroemde stadion van de Boca Juniors (la Bombonera) maar daar stond een gigantische wachtrij voor. Misschien doen we dit nog op de laatste dagen van de reis als we weer in Buenos Aires terug zijn. Vervolgens de taxi gepakt naar helemaal de andere kant van de stad waar de botanische tuin ligt. De taxi rit was zoals in zoveel wereldsteden een belevenis op zich. Vijf rijbanen is duidelijk niet genoeg, daar passen makkelijk acht auto's naast elkaar op.... toch? 'S middags lekker door de botanische tuin geslenterd en nog een stuk door de wijk Palermo. Door verschillende grote parken en door allerlei straten gelopen met als resultaat heel wat kilometers in de benen. Morgen vertrekken we richting Puerto Iguazu! Een lange (nacht)busrit waar we dan zaterdag aankomen. Volgens de weersvoorspelling is het daar 25-30 graden..... Ik zeg: kom maar door met die Argentijnse winter, haha! Sowieso is het hier lekker weer, graadje of 15. Wij lopen in ons vestje en 's avonds met een jasje erover, terwijl de locals hier in winterjassen, mutsen en sjaals onder de palmbomen door lopen. Dat is wel een aparte gewaarwording.
Voor nu welterusten en het volgende verslag zal vanuit Iguazu komen!

Buenos noches!

Ik wil toch een keer de eerste zijn met een reactie. Dat krijg je als je vroeg uit de veren bent en je je niet hoeft te verslapen omdat je uitbundige kamergenoten hebt. Maar ondanks het verslapen hebben jullie toch nog een flink programma afgewerkt: zo te lezen tot jullie tevredenheid. Succes weer met de lange busreis en dan weer aan het genieten. We zijn benieuwd; wel een nieuw avontuur in een land met zoveel verschil. Groetjes Maria en Martien

MenM 2015-07-24 08:11:27

Kan me voorstellen dat jullie je inderdaad verslapen na zo'n lange reis. Goed om te horen dat het bevalt en zo te horen hebben jullie een aardig druk programma :-). En natuurlijk ook leuk dat je weer aan het pindatten bent geslagen. Ik zie dat je nog steeds netjes 6 foto's per reisverslag plaatst, maar tegenwoordig ligt dat limiet op 18 :-). En mocht je nog filmpjes willen delen dan kun je ook een youtube link in de tekst van het reisverslag zetten. Het filmpje wordt dan ook op je verslag getoond.

Ron 2015-07-24 09:29:46

Wat een onderneming !! Zo ver van huis en dan in een paar dagen al zo actief geweest om cultuur en natuur op te snuiven. Jullie zullen nog veel mooie en indrukwekkende zaken tegenkomen. Geniet hiervan en probeer van tijd tot tijd ook nog wat te rusten = slapen!!Ik probeer jullie wat te volgen op deze site en geniet dan even mee met jullie ervaringen. Groetjes en tot de volgende keer.

Riet en Anton van de Ven 2015-07-25 20:27:42

Mutsen op, winterjassen aan en gaan met die banaan!

Guus 2015-07-26 08:51:37

Hoi, hier een kort berichtje vanuit het overspoelde Nederland. De eerste berichten van jullie vakantie zien er zeer belovend uit voor de rest. Ik kijk uit naar de foto's van de watervallen (ook een krasje op de wereldkaart voor Brazilie). Geniet er samen van en tot schrijfs.

Jan en Wies 2015-07-26 14:37:53

Wat een energie Sanne! Dat gaat het helemaal worden zo. Ik geniet al bij het denken aan de botanische tuin. Leuk! Wel jammer van Boca Juniors. Dat spreekt mij dan weer aan. groet en tot een volgende keer