tunnels en treinen

Noorwegen, Voss

Gisteren een leuke dag in stavanger gehad, en stad die rijk is geworden die de olie vondst. De omgeving bekeken waar allerhande natuur en zelfs strandjes zijn. overal langs de kust zijn hier ook bunkers uit de oorlog te vinden. vannacht naar flam gevaren en daar vanmorgen wakker geworden midden in het fjord. Leuk om elke ochtend wakkert te worden en niet te weten waar je bent en hoe het eruit ziet omdat we snachts varen. Vandaag ook een erg leuke dag gehad met een bus tour door het fjord langs tientallen watervallen, enorme grote en kleine smalle. Ook de 13 haarspeldbochten-weg gedaan dat was een beleving. geluncht in Voss en daarna met de Flamsbane (of om met papa's woorden te spreken: flams-banaan) een treinrit gemaakt door de bergen en tunnels. Veel mooie foto's gemaakt. De dag hebben we zojuist afgesloten met het extravaganza chocolade toetjes festijn, helemaal rondom het zwembad allerhande chocolade kunstwerken, te prachtig en heerlijk voor woorden! Morgen de hele dag op zee en zaterdagochtend vroeg komen we weer in Rotterdam aan.

Ahoy!

Het klinkt helemaal als een leuke, verrassende vakantie. Het lijkt me ook heel leuk dat je niet weet waar je bent en hoe de wereld er uit ziet als je 'smorgens je ogen open doet. Hier kijk je dan meteen of het regent, maar julliek ijken dan naar een hele onbekende wereld. De watervallen vond ik geweldig: na de rust in de fjorden, dan het geweld van het vallende water, indrukwekkend. Geniet nog een lekker dagje van de luxe op de boot. Groetjes.

MenM 2013-06-28 09:23:34

Stoer hoor, tunnels en haarspeldbochten, lijkt mij ook een hele belevenis. Jullie zullen vast prachtige dingen gezien hebben, het klinkt allemaal heel indrukwekkend. Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Om het geheel af te sluiiten met chocola is natuurlijk helemaal een feestje. Ik wens jullie nog een leuke laatste dag en een behouden terugtocht. zie jullie morgen weer! Groeten.

mam 2013-06-28 10:31:37

Die fjorden lijken me ook een fantastisch gezicht! En dat je na een megachocoladefestijn direct je hut in kunt rollen, lijkt me een win-win-situatie :-) Nog bedankt voor jullie leuke kaart, die heeft inmiddels de oversteek gemaakt.