Amazing Angkor

Cambodja, Siem Reap

Na Phnom Penh zijn we doorgereisd naar Siem Reap. Hier hebben we Angkor bezocht met de wereldberoemde Angkor Wat tempel. Het is heel moeilijk om Angkor te beschrijven maar het is in een woord: WAAUWW!!

Een heel district vol met eeuwenoude tempels die al even boeiend als mysterieus zijn en allemaal hun eigen Charme hebben. Angkor Wat is zover bekend het grootste religieuze gebouw ter wereld en het is dan ook behoorlijk indrukwekkend om daar voor te staan. Het geheel is 1,5 km lang en 1,3 km breed dus dat is echt ongelofelijk. Dan was er nog Angkor Thom met de Bayon Tempel. Met deze tempel stond je letterlijk 'oog in oog'! Dit vreemde gebouw bestaat namelijk uit veel pilaren met grote hoofden erop.. echt bizar. En om maar even bij de hoogtepunten te blijven was er last but nog least de bekende Tomb Raider Tempel waar Angelina Jolie deze film heeft opgenomen. Deze tempel is voor een groot deel verzwolgen door de Jungle waar hij in staat. Inmens grote bomen zijn op en over de tempel gegroeid en door het gewicht hiervan zijn grote stukken ingestort. Een heel indrukwekkende en mystieke tempel. Ik zou zeggen werp maar een blik op de foto's alhoewel deze nooit weergeven hoe het is om echt daar te staan.

Is dat wat.. haha ik ben een " onverschillige-ongedwongen-plannende-backpacker " en een " Een tijd rondtrekken door de uitgestrekte natuur en de hectische steden van Azië, dat leek ons wel wat voor jou. " Met als tip deze pin... laat dat nou net die van mij zijn ;) ! Ik zeg... die test klopt ;) !

Sanne 2009-04-28 20:05:11

Gelukkig maar zeg :-) Het is ook een prachtige reis geweest Sanne!

Guus 2009-04-29 09:25:45

Haha geniaal :-)

Ron 2009-04-29 09:26:41

aah, ik kreeg dezelfde tip!