Eerste dagen op zee en Oslo

Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal,
Zaterdag zijn we vertrokken vanuit de haven van Rotterdam op het schip de MS Rotterdam richting Oslo. 's avonds hadden we ruim de tijd om het schip te ontdekken, wat een behoorlijke opgave is want het is geen kleintje... De 'hut' is prima, en de boot verder ook. Het doet allemaal wat decadent aan.. maarja, daar zullen we ons maar overheen zetten ;-) De volgende dag, zondag, waren we de hele dag op zee, onderweg naar Oslo. We hebben verder de boot verkend en 's middags lekker aan het zwembad geluierd. 's avonds gedineerd, wat 'eten' kunnen we het bijna niet noemen. Standaard vier gangen, met keuze te over. Allemaal erg chique! Vandaag, maandag, waren we 's morgens om 8 uur aangemeerd in de haven van Oslo. Na een bustour door de stad en een begeleidt bezoek aan het Viggelund park en het gemeentehuis zijn we 's middags na de lunch nog zelf de stad in gegaan. Heel wat kilometertje gewandeld... met een bezoekje aan het Hard Rock cafe voor Ome Jack en Tante Yvonne en voor ons allemaal een ijskoud drankje in de IceBar! 's avonds weer heerlijk gegeten en nu vertoeven we weer bij een van de vele barretjes. Overal op het schip zijn verschillende soorte barretjes, zitjes, overal is 's avonds live muziek en er zijn diverse shows. Van Broadway tot Frank Sinatra, voor ieder wat wils. Helaas ben ik het kabeltje van mijn fotocamera vergeten dus ik kan geen foto's uploaden.

Tot de volgende update!

Ha, dat klinkt fantastisch! En even helemaal iets anders (lees: decadenters) dan anders is ook wel eens leuk :-) De foto's lopen niet weg en zie ik graag als jullie weer voet aan wal gezet hebben. Veel plezier nog!

Nelleke 2013-06-24 22:23:41

De decadentie ten top: moet een keer kunnen. Je moet toch toch van alles eens meemaken. Ik moest afgelopen weekend wel lachen toen iemand vertelde dat hij tijdens een cruise formeel gekleed moest gaan eten. Ik zou dineren gezegd hebben en moest meteen aan jullie denken. Zo te horen vervelen jullie je niet. Je moet volgens mij nog opletten dat je niet verdwaalt op zo'n cruiseschip. De foto's houden we wel te goed: je kunt in ieder geval beter het kabeltje vergeten dan je fototoestel. Goede vaart verder.

MenM 2013-06-24 23:45:56

Lekker 4 gangen! Al walvis geproefd? ;-)

Guus 2013-06-26 12:55:41

Top Sanne, leuk om ook eens meegemaakt te hebben. Ook leuk dat er voor ieder wat wils is dan kunnen jullie alles eens uit proberen. Geniet van de decadentie want die kennen wij thuis niet. Veel plezier nog daar en de groeten aan de rest. Ben benieuwd hoe Flam bevalt!

mam 2013-06-26 13:43:25

Hey vrouwke, Klinkt goed! Ook ik ben benieuwd naar de foto's natuurlijk, maar die luxe toestand is vast en zeker ook niet verkeerd. Komen die jurkjes ook goed van pas. Geniet er nog van en tot zaterdag! X en een dikke knuffel van Lucas, ook voor Opa natuurlijk.

Kim 2013-06-26 16:08:12

Hallo daar nog veel plezier en geniet er van !!

Rian 2013-06-26 21:22:25

Hallo allemaal, Wat een decadentie!!! Leuk om eens meegemaakt te hebben. Ik verwacht natuurlijk wel bij de volgende gelegenheid thuis iets van die glamour terug te zien. Jullie weten nu hoe het hoort cq kan zijn. Ik hoop wel dat je ook geniet van de schoonheid van de natuur van Noorwegen, die is mij namelijk wel bijgebleven. Ik wens jullie nog heel veel plezier en behouden thuisvaart.