Jaipur

Nederland, India

De eerste paar dagen zaten we in een klein guesthouse in Jaipur. We konden daar even bijkomen van de lange reis en het tijdverschil. We hebben verschillende keren de stad bezocht. Zo zijn we onder andere bij het Paleis der Winden geweest, hebben we de nieuwste Bollywood film gezien (waar wij de attractie waren als enige blanken tussen ruim 2000 hindu's, echt hilarisch!), en zijn we naar het Amber Fort geweest dat in de buurt van Jaipur ligt. Ook hebben we verschillende keren Indiaas gegeten, en zelfs bij het 'not spicy food' branden wij onze tong weg haha! Ook hebben we nog de verjaardag gevierd van een van de Shoestring gidsen die de volgende dag met zijn groep zou vertrekken. Wij zijn met een klein groepje. Marieke en ik, Debby (18) en Carola (26) (zij zijn collega's) en een gezin met twee kinderen, Sjoerd van 15 en Welmoed van 17. Een heel gezellige groep en omdat de groep zo klein is hebben we overal veel tijd om op het gemak rond te kijken en foto's te maken. Ook zijn er nauwelijks toeristen in India op dit moment dus we zijn bijna overal de enige blanken en hebben dus ook veel bekijks! Zij vinden onze blanke huidjes net zo bijzonder als wij hun kleurrijke Sari's etc.

Ha die Sanne, Als trouwe kijker naar evtuele berichten en foto's van jou ben ik (dankzij Martien) de eerste om te reageren. Van Wies hadden we al gehoord dat je het naar je zin had en dat alles goed ging. Het lijkt me ook wel leuk zo'n kleine, gezellige groep: geen gedrang en gewacht: gewoon lekker op pad. Het zal toch niet alleen de lange reis en het tijdsverschil zijn waar je van bij moet komen, maar ook het grote cultuurverschil moet toch wel even wennen, denk ik. Voor die andere cultuur ging je natuurlijk wel, maar toch...

MenM 2012-07-07 20:19:00

Hoi die Sanne, eindelijk een foto waar je bovendien stralend op staat. Ik mis eigenlijk wel de stip op je voorhoofd. Had ik me helemaal op verheugd. En meteen al weer die prachtige andere cultuur. Geniet er maar van. En dan gezellig met zo'n clubje van ongeveer dezelfde leeftijd, dat is echt boffen. Groet Sanne en veel plezier verder. td