The Bridge over the River Kwai

Thailand, Kanchanaburi

We zijn naar Kanchanaburi geweest, o.a. bekend van 'The Bridge over the River Kwai'. De eerste stop van de dag was bij een grote begraafplaats waar bijna 7000 graven liggen van slachtoffers die gevallen zijn tijdens de werkzaamheden aan de 'Dead Railway' (Die heeft zijn naam dus niet voor niks gekregen!) Op deze begraafplaats lagen ook ruim 1800 Nederlanders begraven. Vervolgens gingen we naar het museum en de brug zelf. Het museum was echt een ramp en sloeg 3x nergens op maarja dat terzijde. De brug zelf (die overigens een replica is omdat de echte brug tijdens de tweede wereldoorlog is verwoest) was wel indrukwekkend. Je kon helemaal over de brug lopen. Wij hebben maar een stuk gedaan omdat het zo vol was met toeristen dat het best gevaarlijk was, omdat overal open stukken zaten waar je zo in de rivier kon vallen.. het was dus best goed voor te stellen dat daar zoveel mensen zijn omgekomen. Na de brug gingen we een stuk met de trein over de dead railway en over een stukje spoor dat helemaal van hout is gemaakt langs een afgrond en dat ernstig kraakt door het gewicht van de trein als deze er overheen gaat. In de middag zijn we naar de Tiger Temple geweest. Monniken hebben zo'n 10 jaar geleden de eerste tijgers geadopteerd en die leven nu daar. We konden op de foto met de tijgers en ze echt aanraken enzo. En dit terwijl ze niet gedrogeerd waren en sommige niet eens aan kettingen zaten. Best spannend en bijzonder dus maar erg leuk.