De grens over naar Nepal

Nepal, Pokhara

Zo, weer even een korte update.
Op 9 juli zijn we na een mega lange busrit (bijna 14 uur, zijn om half 6 vertrokken) de grens gepasseerd met Nepal. Iedereen was voorbereid op het ergste... nou ,hoptjop stempeltje hier, stempeltje daar... welkom in Nepal! NAMASTE! :-D Nog een klein stukje verder moesten we rijden in Nepal naar Lumbini. Hier bezochten we nog net voordat het donker werd de geboorteplaats van Boeddha (een enorme boom van ruim 2500 jaar oud). De volgende ochtend weer 7 uur rijden naar Pokhara. Dit backpackersdorp ligt midden tussen de bergen en is echt prachtig. We zijn hier gaan mountainbiken. Wat een iets minder goed idee was haha! We zijn ruim 6 uur onderweg geweest waarvan we de laatste 1,5 uur verdwaald waren onderweg terug naar de fietsverhuur... met als gevolg dat iedereen flink verbrand was door de zon. Overigens is dit ongeveer de enige zon die we hier zien wat het meerendeel van de tijd is het gewoon bewolkt en soms valt er een pittig regenbuitje. Maar eigenlijk is dat niet zo erg want als de zon schijnt is het meteen loei heet! Het is in Nepal (op dit moment in Kathmandu) zo'n 25 graden, dat is bijna 20 graden koeler dan in India, een hele verademing. Verder heeft Pokhara het op 1 na grootste meer van Nepal waar we gezellig aan gegeten hebben. Een erg leuke plaats in een prachtig landschap.

Hoi Sanne, Het lijkt me inderdaad een verademing als het minder heet is en je uit de zon kunt zijn. (Je hoeft dan wel niet meteen zes uur rond te fietsen hoor). Wat ik gehoord heb is dat Nepal een prachtig land is (de foto bewijst het al wel), waar het goed toeven is. Ik denk dat het goed is dat je eerst naar India en daana naar Nepal bent gegaan. Het lijkt me een iets minder confronterend verblijf te zijn en iets meer een vakantieland. Geniet in ieder geval lekker nog een week van de pracht van Nepal.

MenM 2012-07-13 20:28:34

Hoi Meisie. Het is fijn om te lezen dat het weer een toffe reis is met veel avontuur. Het is aan de foto uit Nepal te zien dat het wel een beetje op het Hollandse weer lijkt, zoals het momenteel is (bewolkt en af en toe een bui).De foto's op facebook waren ook erg mooi, zo ook de berichtjes in de vroege ochtend.(tijdsverschil !!!!!!). Geniet er nog maar van, want ........... Even en note van je moeder: geeft niet hoor, ik moet toch het bericht lezen dus voor pap geen probleem hij vindt het alleen maar leuk om wat van je te horen!!! Geniet nog maar lekker een week, grtz voor jullie allebei.

Pap en Mam 2012-07-14 20:15:40

Hoi Sanne, Wat lees ik nu Sanne. Verdwaal jij ook al. leuk dat je het vrouwelijk gen van de familie ook geerfd hebt. Ik zou zeggen: join the club. Maar je hoeft het niet meteen zo rucksichtlos te doen. Ik word zo natuurlijk wel heel erg nieuwsgierig naar de grote bulk foto's die je natuurlijk wel gemaakt hebt. Dit lokkertje doet naar meer verlangen. Ik hoor intussen wel dat jullie het heel goed stellen en dus zal deze vakantie ook wel weer te vlug om zijn. Dus genieten maar weer zolang je kunt. Groet td